    From: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca
    Date: Mon, 06 Oct 2003 16:02:18 -0700
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> writes:

    > Bez przesady. Skoro to wszystko jest nie do pomyślenia to skąd tyle pozwów o
    > molestowanie a to w pracy, a to w metrze, a to jeszcze gdzieś tam? Tak dla

    WLASNIE DLATEGO to nie do pomyslenia, bo ludzie MOGA pozwac za takie
    cos do sadu i wygrac!

    jak juzz wygraja, to dostaja duze odszkodowania, i to kosztuje
    pracodawce krocie.
    Tak wiec, zeby uniknac nadmiernych kosztow, pracodawcy we wlasnym
    zakresie konstruuja regulamin typu co mozna, a co nie i dodaja go do
    umowy o prace.

    traktuja bardzo serio wszelakie skargi typu, ze ktos tam komus czyni
    awanse albo zachowuje sie niestosownie.
    staraja sie to monitorowac i nie dopuszczac do takich sytuacji.

    > sportu? Zresztą czemu akurat w stanach takie coś ma być nie do pomyślenia?
    > Ludzie wszędzie są podobni więc podobnie się zachowują i klepanie po tyłku
    > jest tak samo możliwe w Polsce jak w Stanach czy Chinach.

    byc moze "nie do pomyslenia" bylo niezbyt szczesliwym sformulowaniem.

    chodzilo mi o to, ze tutaj kultura w pracy taka jest, ze kazdy WIE, ze
    molestowanie seksualne albo chamskie odnoszenie sie do kogos jest
    niewlasciwie i NA TYM POZIOMIE nie ma dyskusji.

    nie ma raczej sytuacji takich jak w Polsce, ze szef przy wszystkich
    pracownikow zwyzywa podwaldnego od idiotow, glupich cip czy durnych
    bab, a ludzie ogony po sobie i nic nie powiedza, bo boja sie o swoja
    robote.

    tutaj, nawet jesli ktos cos takiego sproboje, to ludzie ida ze skarga
    do przelozonego przelozonego. jesli to nie pomaga, wnosza sprawe do
    sadu i w wypadku posiadania swiadkow ja wygrywaja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun