PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy - moc dowodów

  • 1. Data: 2009-01-06 19:10:10
    Temat: Pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy - moc dowodów
    Od: live_evil <imagine@_NOSPAM_posejdon.wpk.p.lodz.pl>

    Zamierzam złożyć pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku
    pracy. Z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło, która stanowi ukryta
    umowę o pracę. Z zapisów samej umowy o dzieło nie wynika jednoznacznie
    stosunek pracy, nie mniej, zobowiązany jestem do wykonywania pracy
    określonego rodzaju na rzecz pracodawcy, w miejscu i w czasie przez
    niego wyznaczonym, pod kierownictwem konkretnych osób (KP art. 22 §).

    Jakie mocne dowody powinienem mieć, aby udowodnić, że faktycznie
    istnieje stosunek pracy?
    Dowody, którymi obecnie dysponuję:
    - mail od kierownika, z wyraźnym poleceniem służbowym (w przypadku umowy
    o dzieło nie istnieje relacja przełożony-podwładny)
    - skierowanie na badania lekarskie, w którym napisano:
    "kieruje pana Y na wstępne badania lekarskie. Pan Y *jest zatrudniony*
    na stanowisku: pracownik taki_a_taki" Skierowanie opatrzone jest datą,
    pieczęcią firmy oraz podpisem głównej księgowej działającej w imieniu
    pracodawcy
    - grafiki w formie elektronicznej, w których widnieją godziny
    wykonywania przeze mnie pracy w określone dni
    - zeznania pracowników obecnych i byłych

    Może warto jeszcze wykonać jakieś nagranie ziobrofonem rozmowy z
    przełożonym?

    --

    live_evil

  • 2. Data: 2009-01-06 20:10:54
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "live_evil" <imagine@_NOSPAM_posejdon.wpk.p.lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:gk0aak$i6f$1@inews.gazeta.pl...
    > Zamierzam złożyć pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy. Z
    > firmą X mam podpisaną umowę o dzieło...

    W jaki sposób cie zmusili do współudziału w łamaniu prawa?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-01-06 20:24:58
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "live_evil" <imagine@_NOSPAM_posejdon.wpk.p.lodz.pl> napisał
    > w wiadomości news:gk0aak$i6f$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > W jaki sposób cie zmusili do współudziału w łamaniu prawa?

    Nie współuczestniczyłem w łamaniu prawa.
    Proszę w przyszłości pisać na temat, czyli przede wszystkim w odpowiedzi
    na zadane przeze mnie pytanie. Osoby nie mające nic do powiedzenia w tej
    materii, jak również osoby cywilizacyjnie opóźnione (np AnyUser pod
    wszelakimi nickami) proszę o niewypowiadanie się.

    --
    live_evil

  • 4. Data: 2009-01-06 20:26:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]
    wiadomości news:gk0aak$i6f$1@inews.gazeta.pl...

    > Zamierzam złożyć pozew do Sądu Pracy o ustalenie istnienia stosunku

    Rozumiem, że Wasza współpraca wkrótce się kończy ?

    e.

  • 5. Data: 2009-01-06 20:42:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gk0aak$i6f$1@inews.gazeta.pl live_evil
    <imagine@_NOSPAM_posejdon.wpk.p.lodz.pl> pisze:

> [...]
    > - mail od kierownika, z wyraźnym poleceniem służbowym (w przypadku umowy o
    > dzieło nie istnieje relacja przełożony-podwładny)
    Kiepsko. Właściwie to jest nic.

> [...]
    > stanowisku: pracownik taki_a_taki" Skierowanie opatrzone jest datą,
    > pieczęcią firmy oraz podpisem głównej księgowej działającej w imieniu
    To już całkiem nieźle.

    > - grafiki w formie elektronicznej, w których widnieją godziny wykonywania
    > przeze mnie pracy w określone dni
    Wg mnie bez wartości.

    > - zeznania pracowników obecnych i byłych
    Masz je już teraz na piśmie czy tylko myślisz, że zeznają na twoją korzyść?
    Bo raczej się możesz ciężko zdziwić.

    > Może warto jeszcze wykonać jakieś nagranie ziobrofonem rozmowy z
    > przełożonym?
    To zawsze można.

    A w ogóle to dowodem jest to, co sąd uzna za dowód. Może mu najpierw jaką
    PIPę podesłać?
    Może poczekaj trochę, pozbieraj jakieś dokumenty, trudno coś powiedzieć
    konkretnego bez znajomości szczegółów sytuacji.
    Koszt finansowy wniesienia takiej sprawy jest - o ile pamiętam - zerowy
    (inne koszty to juz różnie, ale raczej nie są kolosalne)
    Jeszcze jedno: w niektórych jednostkach PIPy są prawnicy udzielający
    darmowych porad.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-01-06 20:42:54
    Od: "andreas" <a...@y...com>

  • 7. Data: 2009-01-06 20:49:01
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "live_evil" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "- grafiki w formie elektronicznej, w których widnieją godziny
    > wykonywania przeze mnie pracy w określone dni
    > - zeznania pracowników obecnych i byłych"

    Odpowiedzialność za zawieranie umowy cywilno-prawnej zamiast umowy u
    pracę ponośi pracodawca.

    Kodeks Pracy:
    Art. 281.
    Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu:
    1) zawiera umowę cywilnoprawną w warunkach, w których zgodnie z art. 22
    §1 powinna być zawarta umowa o pracę,
    - podlega karze grzywny od 1 000 zł do 30 000 zł.

    A co grozi pracownikowi, który zgodził się podpisać umowę o dzieło
    zamiast umowy o pracę?

    --
    live_evil

  • 8. Data: 2009-01-06 20:55:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, live_evil <u...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > - podlega karze grzywny od 1 000 zł do 30 000 zł.
    >
    > A co grozi pracownikowi, który zgodził się podpisać umowę o dzieło

    To zależy czy stwierdzą współudział, czy nie. Jak stwierdzą, to pewnie
    skarbówka się zgłosi po niezapłacony podatek dochodowy, a i ZUS po swoje
    też łapki chętnie wyciągnie. Z odsetkami oczywiście.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-01-06 21:02:32
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 06 Jan 2009 21:24:58 +0100, live_evil napisał(a):

> [...]
    > materii, jak również osoby cywilizacyjnie opóźnione (np AnyUser pod
    > wszelakimi nickami) proszę o niewypowiadanie się.

    Staaary, to usenet, tu się *dyskutuje*
    Sam się zresztą nie raz przekonałem, że czasem poboczne wątki potrafią być
    całkiem pouczające.

    Zaś na ludzi co ich nie trawisz masz KF i możesz sobie wtedy darować prośby
    i dywagacje.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-01-07 16:45:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Staaary, to usenet, tu się *dyskutuje*

    Dość szybko rozpowszechnia się nowa moda wg. której usenet to rodzaj
    darmowego serwisu usługowego, wchodzisz, wstępnie pouczasz buraków,
    zaszczycasz gawiedź zadaniem pytania, za 2 godzinki sprawdzasz odpowiedzi,
    czasem pouczasz buraków powtórnie i więcej się nie pokazujesz (przynajmniej
    pod tym samym nickiem, który i tak jest spalony) :)

    e.