PracaGrupypl.praca.dyskusjePowiedz Immona. › Re: Powiedz Immona.
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Powiedz Immona.
    Date: Sat, 26 Feb 2005 14:41:20 +0100

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@k...nie-istnieje.pl> napisał w
    wiadomości news:1477002923.20050225231819@kowalski.nie-pisac.pl
    > A więc - niekoniecznie. U mnie pracownik (w sprzedaży) dostaje do
    > wyboru umowę o pracę oraz zlecenie, gdzie musi założyć DG. Po

    Umowa zlecenie to cos innego, niz swiadczenie uslug przez wlasna DG.
    Zupelnie innego. Umowe zlecenie zawiera sie nie z firma, tylko z osoba i to,
    czy ma ona jakas dzialalnosc gospodarcza, czy nie, nikogo nie obchodzi.
    Ewentualnie jak dwie osoby prowadzace firme zawieraja ze soba wzajemnie
    umowe zlecenie "firma-osoba fizyczna", moze to zainteresowac urzad skarbowy
    :)

    > Nie do końca. A agencje? Wymagane jest zabezpieczenie otwarcia punktu
    > w określone dni i godziny. Tyle, że agent może mieć kilka punktów, a
    > pracę mogą bezpośrednio wykonywać jego pracownicy.

    Umowa agencyjna to znow inna umowa niz umowa zlecenie. W umowie zlecenie,
    tej prawdziwej, a nie bedacej zakamuflowana umowa o prace zleceniobiorca ma
    wykonac okreslone czynnosci. Rozliczany jest z ich wykonania, nie z efektu.
    Dostarczenie "efektu" to umowa o dzielo, choc tylko niektore efekty
    bezbolesnie sie kwalifikuja jako dzielo. Typowe i odpowiednie dla
    umowy-zlecenia sa takie rzeczy, jak np.:
    - monitoring mediow i dostarczanie wycinkow
    - rozniesienie ulotek na jakims obszarze
    - zdalne adminowanie
    - wykonanie ankiet
    - aktualizacja bazy przez obdzwonienie znajdujacych sie w niej klientow i
    proszenie ich o potwierdzenie aktualnosci danych o nich
    itp.

    Do sprzedazy bezporedniej umowa zlecenie niezbyt sie nadaje, choc czasem na
    sile sie pakuje to w te forme umowy, zwlaszcza w przypadlu nieoskladkowanych
    studentow, ale zamysl tworcow prawa byl tu chyba inny :)

    I.