PracaGrupypl.praca.dyskusjePowiedz Immona. › Re: Powiedz Immona.
  • Data: 2005-02-26 09:39:45
    Temat: Re: Powiedz Immona.
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/25/2005 10:21 PM, Immona wrote:

    > Plus jest taki, ze pracodawca nie ma prawa ingerowac w to, kiedy i gdzie
    > wykonujesz czynnosci objete umowa - tzn. nie moze Ci nakazac przychodzic do
    > firmy w godzinach od-do i nic mu do tego, czy piszesz program, zbierasz dane
    > lub pisujesz artykuly w srodku nocy u siebie w domu, wieczorami z laptopem w
    > knajpie czy w jakikolwiek inny odpowiadajacy Ci sposob. Czynnosci objete
    > umowa maja byc wykonane, ale poza tym masz zupelna swobode wyboru godzin
    > pracy i jej miejsca - oczywiscie w sposob ograniczony samym charakterem
> [...]

    Oczywiście, że tak. Ale w 90% przypadków chodzi właśnie o "przykrywkę na
    coś, co powinno być umową o pracę". I te właśnie obejmowała moja definicja.

    Powiedziałbym, że umowa o pracę to jak małżeństwo - więcej prawnej
    ochrony dla strony słabszej, którą w tym przypadku jest pracownik. A UZ
    to jak układ sponsor/utrzymanka - jedna strona daje pieniądze, drugie
    pracę, więcej wolności, mniej zobowiązań.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Kiedy byłem jeszcze nie Polakiem wyznania mojżeszowego, a zwyczajnym