PracaGrupypl.praca.dyskusjePoszukiwanie pracy-dylemat › Re: Poszukiwanie pracy-dylemat
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Poszukiwanie pracy-dylemat
    Date: Thu, 29 Apr 2004 13:36:50 +0200

    kuku; <c6qcjd$1cu$1@inews.gazeta.pl> :

    > dobra
    >
    > Posiadasz. Nie posiadasz tylko tytulu naukowego. Problem w tym, ze nie masz
    > papierka. Moim zdaniem mozesz na potrzeby szukania pracy uznac, ze masz
    > wyksztalcenie wyzsze. Moze zapytaj na uczelni, czy nie wystawiliby Ci
    > jakiegos zaswiadczenia. Swoja droga, skoro juz masz to absolutorium, to moze
    > zrob ten dyplom? Tym bardziej, ze siedzisz na bezrobociu, wiec pewnie masz
    > troche czasu...

    Nie posiada - nieporozumienie z posiadaniem wywodzi się z ustawy o
    zawodzie nauczyciela [czy cos w ten deseń], która zrównywała [kiedyś]
    zarobki osób z absolutorium i zarobki osób z wyższym wykształceniem -
    nie ma dyplomu --> nie ukończył szkoły. Co do "kończenia" - po
    określonym czasie bez zrobienia dyplomu student jest skreślany z listy
    studentów - w przypadku państwowych uczelni tzw. wznowienie się oznacza
    wpłacenie określonej kwoty [w przypadku UW było to kiedyś 2000 zł],
    zrobienie 5 roku i różnic programowych, przy czym zgodnie ze statutem
    wymienionej uczelni bez spełnienia tych wszystkich wymagań nie można się
    przenieść np. na zaoczne i trzeba ciągnąć dzienne. Innym sposobem jest
    pochodzenie po prywatnych uczelniach - w moim przypadku faktycznie
    zmarnowałem szansę, bo bez problemu dostałbym się na trzeci rok studiów
    licencjackich, a może nawet mógłbym bronić tylko dyplomu [gdybym miał co
    bronić ;)] - trochę na bakier z Ustawą o Szkolnictwie Wyższym, więc
    raczej nie ma co się tym chwalić "publicznie" [po fakcie oczywiście] -
    "Art. 147.
    1. Student może się przenieść z innej szkoły wyższej [...] za zgodą
    dziekana wydziału uczelni przyjmującej, jeżeli
    wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w
    szkole wyższej, którą opuszcza." - czyli najpierw musi się a. wznowić,
    b.spełnić wymagania wznowienia i dopiero c.może się przenieść.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)