PracaGrupypl.praca.dyskusjePortal/Serwis o stawkach › Re: Portal/Serwis o stawkach
    From: Jasek <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Portal/Serwis o stawkach
    Date: Sat, 27 Oct 2007 23:48:33 -0400

    Alek wrote:

    > Nie istnieje, bo w Polsce temat plac to temat tabu. Z tego co mi wiadomo to
    > ta strona zbiera informacje o placach na podstawie ogloszen o prace, a
    > Polska to taki dziwny kraj, w ktorym wykonujac ta sama prace mozna w jednej
    > firmie dostac 3 razy wiecej niz w drugiej.

    A co w tym dziwnego, ze w jednej firmie mozna zarobic 3x wiecej na tym
    samym stanowisku stanowisku jak w drugiej? Czemu pracownik nie ma prawa
    negocjowac z pracodawca przyszlej pensji w zaleznosci od swojej wiedzy,
    doswiadczenia i predyspozycji? Zwroc uwage, ze zakres obowiazkow i
    wymagana wiedza/umiejetnosci sa jednakowe dla stanowisk najnizszych
    (praca na tasmie w firmie X, praca na tasmie w firmie Y). Dla porownania
    - handlowiec w firmie X i handlowiec w firmie Y moga miec jedynie
    wspolna nazwe.

    Oszem, dobrze by bylo, by polscy pracodawcy publikowali maksymalne
    stawki jakie gotowi sa zaplacic. Znam wiele cywilizowanych krajow, gdzie
    takich informacji wogule nie podaje sie (mysle o stanowiskach wyzszych).
    Wyjatkiem sa stanowiska brzmiace dumnie np. "Director of IT Department",
    nazwa ktorego firma chce polechtac potencjalnych pracownikow wiedzac, ze
    niewiele jest im wstanie im zaproponowac (dosc niska pensja, marne
    perspektywy). W takich przypadkach na ogol przypisane maksymalne uposaznie.

    Jacek