PracaGrupypl.praca.dyskusjePomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie › Re: Pomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie
  • Data: 2002-11-28 08:54:56
    Temat: Re: Pomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie
    Od: "MarP" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaś co do pierwszego argumentu, to Kodeks Cywilny określa wyraźni coś,
    > co jest 'bezpodstawnym wzbogaceniem'. Inaczej mówiąc to, że dostałeś
    > pieniądze nie oznacza jeszcze, że są one Twoje. Jeżeli ktoś omyłkowo Ci
    > je dał, to przywłaszczenie ich sobie jest kradzieżą (mowa o sytuacji,
    > kiedy WIESZ że to są pieniądze których nie powinieneś otrzymać).

    Nie znam KC na tyle, nie sadzilem sie, i nie wiem co by bylo gdyby ta firma
    wystapila do goscia o zwrot tych pieniedzy poprzez sad. Znam natomiast z
    "autopsji" przypadek faceta, ktoremu wyplacono o 500 PLN za duzo i to
    ksiegowa musiala zwrocic do kasy. Dogadala sie ze w ratach, ale cala sume
    musiala zwrocic.
    Ksiegowa jedyne co mogla zrobic - to blagac faceta o "dobrowolny" zwrot
    pieniedzy, ale gosc uparl sie (zreszta to dla niego bylo prawie druga
    wyplata) i nie oddal.

    MarP