PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy! Zostałem bezrobotnym! › Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    From: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Date: Thu, 23 Nov 2006 17:40:11 +0100

    Kaizen napisał(a):
    > Pięknego dnia Thu, 23 Nov 2006 09:27:53 +0100, Maciek Sobczyk - bidny
    > bezrobotny <m...@d...doPLer> zakodował:

    > Możesz to rozwinąć? Bo nie rozumiem w jaki sposób blokuje.
    Mam po prostu kilka dlugoterminowych kontraktów, często aneksowanych,
    zaklepanych od miesięcy i nie mogę równocześnie wykonywać pracy
    szkoleniowca na umowę o dzieło i jako osoba prowadząca działalność.

    > Nie musisz. Możesz zapłacić za wizytę. Możesz też wykupić kartę w
    > komercyjnej przychodni.
    Rozważalem tą opcję, jednak mój lekarz (mój - w sensie mój wybrany,
    szanowany, znający mnie itp.) nie mógłby mnie wówczas obslugiwać.

    > Jak masz dochody z umowy o dzieło to i tak Cię skreślą z listy i nie
    > będziesz miał ubezpieczenia.
    No właśnie zaczynam się zastanawiać, jak to jest. Dziś w PUP rzetelnie
    poinformowałem, że mam umowy. Dla pani z okienka nie było to kłopotem.
    Zastanawia mnie też, co w sytuacji, jesli np. podpisałem umowę dziś a
    zapłatę, zgodnie z umową mam otrzymać w styczniu?

    Nie ukrywam, że jestem laikiem w kwestii KP i urzędowych kwestii
    bezrobocia. Do pracy (tej etatowej) podchodziłem zadaniowo, nie
    zastanawiając się nigdy, czy jeśli spotykam się z klientem o 23 poza
    miejscem pracy, to czy mam się domagać czegoś od pracodawcy. I w drugą
    stronę też - jeśli mój pracodawca dawał mi coś ekstra, cokolwiek, choćby
    7 dni urlopu, nie odnotowując tego w papierach, czy z kolei jemu coś się
    należy. Pracę zawsze traktowałem jako wzajemny interes dwóch stron -
    zarabiając dla firmy, rozwijając ją etc. rozwijam też siebie i zarabiam,
    jednocześnie dbając o pewne granice aby pracodawca czy kolega z pracy
    ich nie przekroczył. Ostatnio na szkoleniu grupa zrobiła wielkie oczy,
    gdy zaproponowałem, by w odpowiedni sposób i w określonych sytuacjach
    nie wahali się powiedzieć szefowi "nie życzę sobie tego". Odpowiedzią
    były wielkie oczy wielu uczestników. Nie raz mówiłem przełożonym - "tego
    sobie nie życzę" lub "tego nie zrobię" i nigdy nie zastanawiałem się,
    czy to odmowa wykonania obowiązku czy insza inszość. Stąd KP to dla mnie
    spora nowość.

    pozdrawiam
    Maciek