PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy! Co robić!

  • 1. Data: 2002-03-04 20:14:53
    Temat: Pomocy! Co robić!
    Od: <o...@p...onet.pl>

    Witaj grupowicze. Prosze pomozcie.

    Otóż zaradźcie co zrobić w takiej sytuacji:

    Za dwa miesiące tj z końcem kwietnia kończe prace w jednej firmie. Chce ona
    nadal ze mną wspołpracować ale na innych zasadach. To co dla nich robiłem będę
    mógł robic na zasadzie Teleworkingu i tutaj pytanie, poniewaz nie bede miał już
    umowy o prace, więc czy lepiej:
    1.Zarejestrowac sie jako bezrobotny (mam rok przepracowany i należałaby mi sie
    kuroniówka), a dla nich robic na umowe o dzieło lub zlecenie wystawiane na
    kogoś innego - na kolege studenta (na siebie nie moge bo juz studentem nie
    jestem). TYlko czy przed następnym pracodawca będę mógł w jakiś sposób
    udowodnić, że w czasie bezrobotnego coś robiłem?
    2.Uruchomić własna działalnosć gospodarcza i wystawiać firmie fakturę - w tym
    przypadku mógłbym mieć na liście referencyjnym wliczony ten okres, a na
    pierwszym chyba nie.
    3. Może jakieś inne pomysły?
    Dodam może, że w mógłby w tym czasie ewentualnie świadczyć usługi jeszcze innym
    podmiotom - np pisanie tekstów - no właśnie tylko jak się ma sprawa z
    artykułami, wierszówka - na umowe o dzieło, czy cos innego. Nie wiem jak to
    mają ułozone wolni dziennikarze.

    pozdrawiam serdecznie i bede wdzięczny za wselkie sugestie w tej materii

    OVAD

  • 2. Data: 2002-03-05 06:17:12
    Temat: Re: Pomocy! Co robić!
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Nie możesz jednocześnie pracować na umowę o dzieło (ew. zlecenie) i
    jednocześnie być zarejestrowany w urzędzie pracy. Sama byłam bezrobotna
    przez prawie pół roku i wiem, że każdą zawartą umowę trzeba im zgłaszać - a
    to jest równoznaczne z wyrejestrowaniem !!!
    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-03-06 16:52:34
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Agnieszka" <a...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > przez prawie pół roku i wiem, że każdą zawartą umowę trzeba im zgłaszać -
    > to jest równoznaczne z wyrejestrowaniem !!!

    Powaznie ?
    No to cudowne mamy prawo. Bezrobotny powinien siedziec bite pol roku na
    tylku nosa nigdzie nie wysciubiajac, bo jak sobie dorobi pare zlotych to mu
    zasilek obetna ....
    Jak pieknie motywuja ludzi do aktywnosci - jestem zachwycony ... :-)