PracaGrupypl.praca.dyskusje › odliczenie internetu od podatku

  • 1. Data: 2002-03-04 19:09:18
    Temat: odliczenie internetu od podatku
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    Witam
    Czy pracując na umowę zlecenie (jestem studentem i nie skończyłem 26 lat)
    zdalnie, przez internet, mogę odliczyć sobie od podatku opłaty za internet
    (mam faktury na moje nazwisko) ???

    Marcin Lubojanski
    odpowiadając usuń nospam z adresu e-mail
    ------
    www.tramping.slask.prv.pl - niusy turystyczne ze Śląska, relacje z wypraw

  • 2. Data: 2002-03-04 21:40:42
    Temat: Re: odliczenie internetu od podatku
    Od: "asterix" <a...@w...pl>

    ja dolączam sie do pytania
    jestem studentem informatyki i uzywam internetu do pracy(jestem
    informatykiem w firmie) i nauki.
    czy moge odliczyc interent jako pomoc naukowa
    ale rachynki maja rodzice
    moze oni moga odliczyc na swoim pit-ie?
    Artur

  • 3. Data: 2002-03-04 23:21:59
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2002 20:09:18 +0100, "Marcin Lubojański"
    <n...@p...pl> napisał(a):

    >Czy pracując na umowę zlecenie (jestem studentem i nie skończyłem 26 lat)
    >zdalnie, przez internet, mogę odliczyć sobie od podatku opłaty za internet
    >(mam faktury na moje nazwisko) ???

    Moim zdaniem mozesz, o ile potrafisz uzasadnic rzeczywiscie poniesione
    koszty. Wystarczy pewnie w umowie zlecenia zawrzec stosowny paragraf,
    ze praca polega wlasnie na wykorzystaniu internetu, itp. O reszte
    moze pytaj na pl.soc.prawo.podatki.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 4. Data: 2002-03-04 23:33:31
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Krzysztof Krajewski" <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> wrote:

> [...]
    paragraf,
    > ze praca polega wlasnie na wykorzystaniu internetu, itp. O reszte

    Myślicie o jednorazowym koszcie instalacji czy abonamencie?
    Na jakiej podstawie chcecie odliczyć usługę?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-03-05 04:14:31
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Tue, 5 Mar 2002 00:33:31 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> napisał(a):

    >Myślicie o jednorazowym koszcie instalacji czy abonamencie?
    >Na jakiej podstawie chcecie odliczyć usługę?

    O abonamencie. Na podstawie faktury za usluge dostepu do Internetu
    oraz art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych
    (Dz.U. 2000 Nr 14 poz. 176).

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 6. Data: 2002-03-05 10:22:17
    Od: "Krzysztof" <K...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> napisał w
    wiadomości news:lmg88u88naar81ov3v468jm9gphen14vqm@4ax.com...

    > O abonamencie. Na podstawie faktury za usluge dostepu do Internetu
    > oraz art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych
    > (Dz.U. 2000 Nr 14 poz. 176).

    Witam ! Też by mnie to interesowało. Mam faktur na około 1200 zł. za ubiegły
    rok (abonament za callback 60 godz. mies).

    Krzysiek

  • 7. Data: 2002-03-05 17:08:38
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > O abonamencie. Na podstawie faktury za usluge dostepu do Internetu
    > oraz art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych

    Kolega chyba żartuje.
    Koszt uzyskania przychodu z tytułu
    stosunku pracy określa art 22 ust 2.
    Na tej zasadzie mógłbyś zaliczyć sobie wszystko - od bułki na
    śniadanie
    zaczynając, a na bilecie do kina kończąc.

    Listę pomocy i przyrządów (a nie usług)
    znajdziesz w załączniku do Rozp. Ministra Edukacji Narodowej
    z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie określenia rodzajów
    przyrządów i pomocy naukowych, których zakup uprawnia
    do odliczenia poniesionych wydatków od podatku dochodowego
    (Dz.U. z 1996 r., Nr 156, poz. 784, z 2000 r., Nr 121, poz. 1292)

  • 8. Data: 2002-03-05 17:10:05
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > do odliczenia poniesionych wydatków od podatku dochodowego
    > (Dz.U. z 1996 r., Nr 156, poz. 784, z 2000 r., Nr 121, poz. 1292)

    Zapomniałem dodać, że "internetu" tam nie ma.
    Możesz odliczyć komputer.

  • 9. Data: 2002-03-05 20:28:44
    Od: "Paweł" <p...@l...bmj.net.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> napisał w
    wiadomości news:q9088u0ma14e5pl7u1gbuvu6kolaq5oc14@4ax.com...

> [...]
    > koszty. Wystarczy pewnie w umowie zlecenia zawrzec stosowny paragraf,
    > ze praca polega wlasnie na wykorzystaniu internetu, itp. O reszte

    W rozliczeniu umowy zlecenie/dzieło są odliczane zryczałtowane koszty
    uzyskania i koniec. Jedyną możliwością takiego odliczenia jest założenie
    własnej firmy i faktura "za internet" na tą właśnie firmę.

    Paweł

  • 10. Data: 2002-03-05 20:51:58
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    > W rozliczeniu umowy zlecenie/dzieło są odliczane zryczałtowane koszty
    > uzyskania i koniec. Jedyną możliwością takiego odliczenia jest założenie
    > własnej firmy i faktura "za internet" na tą właśnie firmę.

    Ile wynoszą te zryczałtowane koszty ???
    Czy to muszę samemu odliczyć w zeznaniu podatkowym, czy dostanę obliczone w
    pit-x od pracodawcy ?
    Chodzi mi o przyszły rok, a nie ten i nie wiem co jest w tym dokumencie,
    który się dostaje od pracodawcy.