PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy! Co robić!

  • 1. Data: 2002-03-04 20:14:31
    Temat: Pomocy! Co robić!
    Od: <o...@p...onet.pl>

    Witaj grupowicze. Prosze pomozcie.

    Otóż zaradźcie co zrobić w takiej sytuacji:

    Za dwa miesiące tj z końcem kwietnia kończe prace w jednej firmie. Chce ona
    nadal ze mną wspołpracować ale na innych zasadach. To co dla nich robiłem będę
    mógł robic na zasadzie Teleworkingu i tutaj pytanie, poniewaz nie bede miał już
    umowy o prace, więc czy lepiej:
    1.Zarejestrowac sie jako bezrobotny (mam rok przepracowany i należałaby mi sie
    kuroniówka), a dla nich robic na umowe o dzieło lub zlecenie wystawiane na
    kogoś innego - na kolege studenta (na siebie nie moge bo juz studentem nie
    jestem). TYlko czy przed następnym pracodawca będę mógł w jakiś sposób
    udowodnić, że w czasie bezrobotnego coś robiłem?
    2.Uruchomić własna działalnosć gospodarcza i wystawiać firmie fakturę - w tym
    przypadku mógłbym mieć na liście referencyjnym wliczony ten okres, a na
    pierwszym chyba nie.
    3. Może jakieś inne pomysły?
    Dodam może, że w mógłby w tym czasie ewentualnie świadczyć usługi jeszcze innym
    podmiotom - np pisanie tekstów - no właśnie tylko jak się ma sprawa z
    artykułami, wierszówka - na umowe o dzieło, czy cos innego. Nie wiem jak to
    mają ułozone wolni dziennikarze.

    pozdrawiam serdecznie i bede wdzięczny za wselkie sugestie w tej materii