PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy !!

  • 61. Data: 2007-01-25 15:30:17
    Temat: Re: Pomocy !!
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 25-01-2007 o 15:40:41 Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    napisał(a):

    > Dnia Thu, 25 Jan 2007 15:31:42 +0100, Tomek P.
    > <a...@y...pl>

    > Wyrzeczeniami typu "przestajemy grzać w mieszkaniu, grzejemy tylko w
    > pokoju dziecka, a my ryzykujemy śmierć z wychłodzenia w zawilgoconym
    > pokoju i grzyba w kuchni", albo "zamieniamy wszystkie żarówki na 40W",
    > albo "wędliny z okresem przydatności do spożycia 2 dni oraz banany za
    > 1.90 też można jeść"?

    Wiedziałem, że ktoś wyskoczy z ekstremalno - absurdalnym przykładem nie
    pasującym do sytuacji. Ciekawe, że nie zauważasz, jaki to żałosna metoda
    argumentowania.

    --
    "Może i te wasze kontuzje są bolesne, ale tysiące krów będą cierpieć
    znacznie bardziej, kiedy NBA przywróci skórzane piłki".

  • 62. Data: 2007-01-25 15:52:07
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Twoje "nie wyżylibyśmy" (hre hre) znaczy tak naprawdę "prawdopodobnie nie
    > obyłoby się bez jakichś zmian w strukturze wydatków, które to zmiany - o
    > zgrozo! - trzeba by było nazwać drobnymi wyrzeczeniami".

    Ja nie piszę o przeżyciu jako o egzystencji bioogicznej. Piszę o utrzymaniu
    podstawowej własności jaką mamy i normalnym funkcjonowaniu w społeczeństwie
    czyli:
    - opłaceniu posiadanego mieszkania i mediów
    - kupieniu leków które musimy kupować
    - skorzystaniu od czasu do czasu z usług medycznych głownie dentysty-
    prywatnie bo refundacja NFZ to śmiech
    - utrzymaniu w miarę zdrowego poziomu i jakości wyżywienia
    - zapewnieniu utrzymania dziecku.
    dodatkowo
    - utrzymaniu samochodu jako narzędzia koniecznego do utrzyamania pracy
    przeze mnie.
    To tyle.
    Uważam że jeżeli człowiek pracuje i poświęca tj pracy czas, zwłaszcza więcej
    niż 8h dziennie to powinien także:
    - pozwolić sobie na coś do ubrania w sklepie a nie second handzie
    - móc wyjechać minimum raz w roku na urlop, obojętnie czy w kraju czy
    zagranicą
    - zapewnić sobie rozrywkę przynajmniej w minimalnym zakresie (móc się
    spotkac ze znajomymi w jakiejś knajpie i/lub pójść do kina lub do teatru czy
    też skorzystać z basenu lub innej formy aktywności fizycznej. Te rzeczy
    raz - dwa razy w miesiącu bo więcej mi nie trzeba)
    - móc realizować się w jakimś swoim hobby lub innym pozazawodowym działaniu.
    W moim przypadku to kolekcjonowanie i odbudowa starych motocykli, gra na
    gitarze, historia transpotu, ksiązki...

    Oczywiście można wszystko w cholerę sprzedać, zastawić (mieszkanie, samochód
    i jakieś tam inne dobra które się ma) i wegetować, ale ja mam podejście
    takie:
    1. Nie pracuję po to by wegetować, jeżeli życie ma byc wegetacją to wolę nie
    pracować w ogóle bo to nie ma sensu
    2. Jeżeli praca nie zapewnia mi minimalnego poziomu życia jaki sobie
    założyłem (co do poziomu dóbr materialnych jak i ilości wolnego czasu) to
    nie zmieniam tego poziomu zycia tylko zmieniam pracę lub w ogóle żródło i
    spoósb zapewnienia sobie dochodu
    3. Pracuję po to aby żyć a nie odwrotnie
    4. W pracy i w zyciu nie mam zadnych sentymentów dla nikogo i niczego.
    Poświęcam na to część swojego życia z którego ani minuty i sekundy nikt i
    nigdy mi nie zwróci ani nie zatrzyma, więc nie mam żadnych oporów ani
    sentymentów w korzystaniu z tego z czego można skorzystać. Staram się byc
    miły i uprzejmy w stosunku do innych tak dalece jak tylko można, ale dobro
    innych ludzi jest względem mojego własnego dobra stoi zawsze na dalszym
    planie.

    Pisząc więc nie wyżylibyśmy mam na mysli życie na poziomie jaki sobie
    założyliśmy z żoną, przy czym ten poziom nie jest ani szczególnie wysoki ani
    kosztowny ani rozrzutny. Inny poziom nas nie interesuje a jeżeli to nie
    kosztem poświecania własnego życia na pracę.
    --
    Jackare

  • 63. Data: 2007-01-25 15:53:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Wyobrażać to ja sobie też potrafiłem dopóki nie zacząłem doświadczać
    osobiście. Wyobrażenia nie przystają do rzeczywistości która potrafi
    zaskoczyć w niejednym...

  • 64. Data: 2007-01-25 16:03:35
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 25 Jan 2007 16:30:17 +0100, Tomek P. <a...@y...pl>
> [...]

    > Wiedziałem, że ktoś wyskoczy z ekstremalno - absurdalnym przykładem nie
    > pasującym do sytuacji. Ciekawe, że nie zauważasz, jaki to żałosna metoda

    A dokładnie który?
    Bo jakoś pojechałeś ogólnikami, bez żadnych konkretnych przykładów
    owych 'drobnych wyrzeczeń'.

    No to masz rzeczy, na których można oszczędzać.
    Teraz towja kolej, podaj sposoby, które dadzą zauważalny poziom
    oszczędności - czyli taki, który pozwala funkcjonować po spadku dochodów
    o minimum 600 pln i jednoczesnym wzroście kosztów w związku z maniem
    dziecka.
    Bez zwiekszenia ryzyka chorób u członków rodziny.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 65. Data: 2007-01-25 16:26:58
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tmpry4r7sw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz>
    Tomek P. <a...@y...pl> pisze:

    > Twoje "nie wyżylibyśmy" (hre hre) znaczy tak naprawdę "prawdopodobnie
    > nie obyłoby się bez jakichś zmian w strukturze wydatków, które to
    > zmiany - o zgrozo! - trzeba by było nazwać drobnymi wyrzeczeniami".

    Właśnie usiłujesz udowodnić, że da się przeżyć za przysłowiowe 100 zł
    miesięcznie.
    Pewnie się da, ale czy o to chodzi Twoim rozmówcom? Nie sądzę.

    --
    Nixe

  • 66. Data: 2007-01-25 16:27:59
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tmpuorz6sw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz>
    Tomek P. <a...@y...pl> pisze:

    > Wiedziałem, że ktoś wyskoczy z ekstremalno - absurdalnym przykładem
    > nie pasującym do sytuacji.

    Ale sęk w tym, że to bardzo często nie są ekstrema ani absurdy.

    --
    Nixe

  • 67. Data: 2007-01-25 16:29:01
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:slrnerhl6n.m0e.jakub@jakub.kofeina.net>
    Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> pisze:

> [...]
    > oszczędności - czyli taki, który pozwala funkcjonować po spadku
    > dochodów o minimum 600 pln i jednoczesnym wzroście kosztów w związku z

    Może chodzi mu o to, że zawsze można zrezygnować z trzeciej komórki,
    sprzedać plazmę, a saaba zamienić na dwa rowery ;-)

    --
    Nixe

  • 68. Data: 2007-01-25 16:30:45
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epafom$qkv$1@opal.icpnet.pl>
    Any User <z...@u...pl> pisze:

    > Ależ ja potrafię sobie te potrzeby wyobrazić. Naprawdę.

    Jakoś nie sądzę. W przeciwnym razie nie pisałbyś głupot.

    --
    Nixe

  • 69. Data: 2007-01-25 16:39:12
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 25-01-2007 o 17:26:58 Nixe <nixe@fałpę.pl> napisał(a):

    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:op.tmpry4r7sw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz>

    > Właśnie usiłujesz udowodnić, że da się przeżyć za przysłowiowe 100 zł
    > miesięcznie.

    Za 100 nie. (Nie, nie powiem, za ile tak.)

    > Pewnie się da, ale czy o to chodzi Twoim rozmówcom? Nie sądzę.

    To niech lepiej dobierają słowa :>

  • 70. Data: 2007-01-25 16:41:27
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 25-01-2007 o 17:27:59 Nixe <nixe@fałpę.pl> napisał(a):

    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:op.tmpuorz6sw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz>

    > Ale sęk w tym, że to bardzo często nie są ekstrema ani absurdy.

    Bardzo często? Znasz bardzo wiele takich ekstremalnych przypadków w swoim
    otoczeniu?

    Dobra, przestaję się czepiać - na podstawie wycinanych części moich
    cytatów wiem, ze załapaliscie, o co mi biega :)