PracaGrupypl.praca.dyskusjePolska B › Re: Polska B
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Polska B
    Date: Sat, 3 Dec 2005 23:14:14 +0100

    Użytkownik "Radoslaw Sawulski" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:dmt1af$6c9$1@achot.icm.edu.pl...

    > Umie, nie umie, nie o to pytam.
    > Podam inny przyklad, 4zl/h na reke, 8h dziennie, bez umowy, lub na umowe
    > zlecenie, za tyle pracują ludzie przykladowo w drukarni fizycznie na
    > kilka zmian. (wychodzi np 640zl)
    > Ciekawi mnie czy w "B" jest podobnie?

    Roznice miedzy Polska A i B nie polegaja na wysokosci placy/warunkach pracy
    na podobnych stanowiskach. Oczywiscie w duzym miescie placi sie wiecej, a w
    Warszawie najwiecej, ale to zjawisko ogolnokrajowe.

    Roznice na rynku pracy miedzy "A" i "B" polegaja na:

    - ilosci dostepnych miejsc pracy
    - ilosci miejsc pracy dla osob z wyzszymi kwalifikacjami

    Mowiac prosto, w Polsce "B" jest mniejsze zageszczenie biznesu i jest to ten
    rodzaj biznesu, ktory nie generuje wiele miejsc pracy dla ludzi ze
    specjalistycznym wyksztalceniem, np. absolwentow politechnik.

    Niestety nie mam pod reka danych do podparcia tego, co mowie, ale takie tezy
    slyszalam na prezentacji na ten temat, prowadzonej przez kompetentna osobe.

    I.