PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokolenie 1200 brutto

  • 51. Data: 2005-09-30 09:35:41
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > Nędzne życie wyzwala nędzne instynkty i zachowania. Nie sądzę, aby to była
    > jakaś nasza narodowa cecha - zabrać tamtym dobrobyt i pewnie za jakiś czas
    > będą tacy sami.
    > Kiedy zaś nie trzeba co dzień walczyć o podstawy bytu to i obyczaje
    > łagodnieją.

    Ale ten brak potrzeby codziennej walki o podstawy dobrobytu i złagodzenie
    obyczajów, całkiem spora część Polaków - zwłaszcza młodszych - piętnuje
    jako lewactwo czy bolszewizm.

    > Osobna sprawa, że jeśli złe warunki bytowe trwają pemanentnie latami to
    > naród psieje (nie obrażając psów).

    Ale władza od 1989-go rozrabia jak pijany zając w kapuście, a coraz więcej
    ludzi ma coraz mniej do stracenia. Może rządzący zbyt mocno wierzą
    w ochoniarzy, policję i wojsko? Kacyki z PRL-u też wierzyli - do czasu.

    Marek

  • 52. Data: 2005-09-30 09:43:26
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A może bardziej prawdopodobne jest to, że nie ma jak i nie ma gdzie usunąć
    > męża pijaka w czasie realnym,

    Na jedno wychodzi. Nie ma dokad pojsc, z mieszkaniem, ktore z nim zajmuje,
    wlacznie.

    > bo podobno pro rodzinna od 1989-go władza
    > jest na tyle pro kościelna, że stawia na utrzymanie za wszelką cenę nawet
    > chorej rodziny.
    > Bezrobocie tak, ale eksmisja pijaka czy zwyrodnialca
    > w trybie przyspieszonym - nie.

    I to zle i uwazam, ze przepisy i ich egzekwowanie w tym zakresie powinny byc
    zmienione. Co jednak nie zmienia faktu, ze w sytuacji, gdy sa, jakie sa,
    motywacja jest ekonomiczna, zazwyczaj na tle mieszkaniowym.

    BTW, jesli mieszkanie jest jej przedslubna wlasnoscia, to ona zostaje
    wlascicielka i moze wywalic meza z domu. Wielu bezdomnych w ten wlasnie
    sposob sie znalazlo na bruku, ze zona-wlascicielka mieszkania wyrzucila
    pijaka. Ale jesli mieszkanie jest prawnie jego wlasnoscia lub
    wspolwlasnoscia, to wyeksmitowac z _wlasnosci_, ktora ma oplacone wszystkie
    czynsze, podatki itd. nikogo nie mozna, chyba ze decyzja sadu i komornika za
    inne dlugi. Prawo wlasnosci jest drogie memu sercu i raczej nie forsowalabym
    rozwiazan polegajacych na eksmisji meza-zwyrodnialca z lokalu, do ktorego ma
    wlasnosciowe prawo - lepiej by bylo z jednej strony czesciej umieszczac w
    wiezieniu bez zawiasow za znecanie sie nad rodzina, a z drugiej strony
    wysylac (moze pod grozba wiezienia wlasnie) na terapie, ktora wiele
    organizacji calkiem skutecznie prowadzi za darmo lub i tak z panstwowych czy
    unijnych - a czasem prywatnych - dotacji.

    > ekonomiczna,
    >>
    > Pozwolę sobie wyrazić wątpliwość. Popularność partii rozmodlonych
    > jest na bardzo wysokim poziomie.

    No jakim? LPR ma niski wynik, a ten inny plankton katolicko-narodowy
    dostawal smieszne ulamki procentow. Na wysokim poziomie jest raczej
    popularnosc partii socjalizujacych, z ktorych niektore jako dodatek sobie
    biora rys katolicki, a niektore laicki, ale ludzie na nich i tak glosuja za
    obietnice socjalne; jakby jedyna dostepna partia zbiezna z ich
    (anty)religijnym swiatopogladem prezentowala liberalny program gospodarczy,
    zaglosowaliby z westchnieniem na tych, ktorych nie akceptuja, ale ktorzy
    przynajmniej socjal obiecuja. To sie zreszta stalo - glosy LPRu i planktonow
    odplynely do PiSu, ktorego te srodowiska nie lubia za poparcie wejscia
    Polski do UE, gdy przestraszono ich liberalnym programem PO, jak widac
    skutecznie.

    I.

  • 53. Data: 2005-09-30 09:45:30
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 11:35:41 Marek <m...@W...gazeta.pl> napisał:

    > Ale ten brak potrzeby codziennej walki o podstawy dobrobytu i złagodzenie
    > obyczajów, całkiem spora część Polaków - zwłaszcza młodszych - piętnuje
    > jako lewactwo czy bolszewizm.

    Przez całe dziesięciolecia komuny ludzie z, nazwijmy go umownie,
    "kapitalistycznego Zachodu" marzyli o imigracji do Polski, a władze PRL
    poświęcały masę energii na opędzanie się przed nimi.

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 54. Data: 2005-09-30 09:51:13
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxwtd4sifrn0ri@donkichot...

    > Przez całe dziesięciolecia komuny ludzie z, nazwijmy go umownie,
    > "kapitalistycznego Zachodu" marzyli o imigracji do Polski, a władze PRL
    > poświęcały masę energii na opędzanie się przed nimi.

    Polecam film "Good bye Lenin", jesli ktos nie widzial. Tam jest wlasnie taka
    scena: obrazki z upadku muru berlinskiego i przeskakiwania ludzi z DDRowka
    na druga strone pokazywano odizolowanej od swiata fanatycznej partyjnej,
    ktora trzeba bylo chronic przed wstrzasami psychicznymi ze wzgledu na stan
    zdrowia jako cos przeciwnego, czyli z komentarzem mniej wiecej w stylu
    "tysiace zachodnich Niemcow majac dosc nieludzkiego kapitalizmu szturmuje
    DDR, zeby tu znalezc lepsze zycie bez pogoni za wartosciami materialnymi".
    Widzialam to dwa razy wsrod losowo dobranej widowni i podczas tej sceny
    ludzie zawsze skrecali sie ze smiechu.

    I.

  • 55. Data: 2005-09-30 09:59:06
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

    > No jakim? LPR ma niski wynik, a ten inny plankton katolicko-narodowy
    > dostawal smieszne ulamki procentow.

    PiS i PO są również rozmodlone znacznie powyżej standardów przyjętych
    od lat w UE. Tacy Kaczyńscy (i nie tylko oni) są np. znacznie bliżej
    palenia czarownic, wsadzania do więzienia za ateizm i znakowania
    homoseksualistów, niż wolności światopogladu.

    Marek

  • 56. Data: 2005-09-30 10:10:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhj0tc$ntf$1@inews.gazeta.pl Marek
    <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Ale ten brak potrzeby codziennej walki o podstawy dobrobytu i złagodzenie
    > obyczajów, całkiem spora część Polaków - zwłaszcza młodszych - piętnuje
    > jako lewactwo czy bolszewizm.
    A cóż mnie obchodzi czyjeś piętnowanie? Podrosną, może zmądrzeją, a nie - to
    trudno, nic się nie stanie, nie ma społeczeństw mądrych w całości.
    Ale ja pisałem o walce o podstawy _bytu_ a nie dobrobytu, to zasadnicza
    różnica.
    Przecież trudno byłoby poważnie traktować kogoś kto by twierdził, że w XXI
    wieku w centrum Starego Świata codzienna walka o fizyczne przetrwanie jest
    stanem normalnym, nie mówiąc że pożądanym.

    Jotte

  • 57. Data: 2005-09-30 10:36:25
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Powinien też mieć pomysł na życie z dochodami poniżej kosztów
    > utrzymania - bez pomocy rodziny.

    Pomysł na to może być tylko jeden i on był i jest praktykowany.
    Trzeba po prostu zabrać temu co zarabia więcej. Ci mniej strachliwi
    zabieraja bezpośrednio (przedwczoraj jeden taki wziął sobie deputat w
    postaci mojego radia samochodowego) a ci bardziej strachliwi głosują na
    lewicowe partie, które "pochylą się z troską" nad jego potrzebami.

    vertret

  • 58. Data: 2005-09-30 10:51:09
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Przecież trudno byłoby poważnie traktować kogoś kto by twierdził, że w XXI
    > wieku w centrum Starego Świata codzienna walka o fizyczne przetrwanie jest
    > stanem normalnym, nie mówiąc że pożądanym.

    To zależy co rozumiesz przez "fizyczne przetrwanie"?
    Jeżeli masz na myśli wstawanie rano i myslenie ile sie dziś uda na chleb
    zarobić to ja to nazywam stanem normalnym i pożądanym.

    vertret

  • 59. Data: 2005-09-30 11:10:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Immona [Fri, 30 Sep 2005 11:43:26 +0200]:

    > BTW, jesli mieszkanie jest jej przedslubna wlasnoscia, to ona
    > zostaje wlascicielka i moze wywalic meza z domu.

    Pod warunkiem, ze zapewni mezusiowi inny lokal do zamieszkania.
    Bo niestety zeby sie kogos pozbyc z wlasnego domu, jesli ten ktos
    tam sobie mieszka, to trzeba miec wyrok sadu i nakaz eksmisji.
    A nakazu eksmisji na bruk nikt nie wyda.

    Kuknij na pl.soc.prawo, od groma sie tam takich watkow przewija.

    Kira

  • 60. Data: 2005-09-30 11:56:07
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > PiS i PO są również rozmodlone znacznie powyżej standardów przyjętych
    > od lat w UE.

    Nie wiedzialam, ze w UE zdążono juz ustalic standardy rowniez dla
    rozmodlenia :D. Ja zadnej z tych partii nie postrzegam jako religijnej.

    I.