PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokolenie 1200 brutto

  • 41. Data: 2005-09-30 08:25:11
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Agata Rabska <m...@S...hell.pl> napisał(a):

    > Sorry, ale jak się ma na utrzymaniu męza pijaka, to się jest głupim.

    Masz rację, ale weź pod uwagę to, że w tym kraju są całkiem spore pokłady
    ludzi, którzy uważają, że kobieta powinna za wszelką cenę siedzieć
    z mężem - nawet zwyrodnialcem.
    Dlaczego? Ano dlatego, że jak się rozwiedzie, to ona ma grzech, a jak on
    ją zabije, to on ma grzech - autentyczne.

    Czasem mam wrażenie, że to godzenie się ludzi w Polsce na życie w biedzie
    i upodleniu ma podłoże w katolickim wychowaniu - im gorzej za życia, tym
    lepiej po śmierci. Protestanci mają jednak bardziej praktyczne podejście
    do życia.

    Marek

  • 42. Data: 2005-09-30 08:33:07
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Lukasz Sczygiel <j...@a...pl> napisał(a):

    > A mnie zastanawia skad gostek wzial te ceny 4x wieksze na zachodzie.
    > Z tego co wiem to w europie wiekszosc zarcia, elektroniki itp. jest w
    > podobnej cenie do tego co mamy tutaj. Jedynie mieszkania sa te 3-4 x
    > drozsze....

    I pensje 10x niższe. Bezrobotnym z Zachodu kalkuluje się tu zamieszkać
    i żyć za te czterocyfrowe zasiłki w polskich złotych.
    Są bezrobotni, a żyją na wyższym poziomie niż zapierdalające po 12 h
    pokolenie 800 brutto.

    Marek

  • 43. Data: 2005-09-30 08:41:40
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > Empatia sie w takim przypadku akurat kompletnie nie sprawdza.

    Może w tym przypadku empatia się nie sprawdza.
    Ale całe polskie zło opiera się na elementarnym braku empatii.
    Od ponad 15 lat Polak Polakowi Polakiem.
    Dlatego koszty utrzymania rosną, a zarabiających 800 (lub mniej) brutto
    coraz więcej.

    Marek

  • 44. Data: 2005-09-30 08:48:55
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > Masz prawo. Twojego pracownika z kolei nie obchodzi, czy za pieniądze od
    > klienta zrealizujesz swoje potrzeby. Jego obchodzi, czy za kasę od ciebie on
    > zrealizuje swoje. I tak się to toczy.

    A mi się wydaje, że to polska specyfika, a ludzie na zachód i na północ
    od Polski bardziej szanują się nawzajem. Takiego poziomu zezwierzęcenia
    nie ma (nie obrażając zwierząt rzecz jasna).

    Marek

  • 45. Data: 2005-09-30 08:54:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhis68$t1e$1@inews.gazeta.pl Marek
    <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Ta "wolność" osobista i gospodarcza jest jak Yeti - (prawie)wszyscy o
    > niej mówią, a nikt jej nie widział.
    Wolność != anarchia. Granicą wolności jednostki jest wolność drugiej
    jednostki.
    Lecz wolność niejedną ma twarz.
    Wolność słowa jest? Pewnie, że jest - jest rydzyk, jankowski, lepper, jkm,
    no i są newsy ;))
    Wolność poruszania sie po świecie jest? Jest.
    Czasem jedna twarz wolności wychyla się zza innej - np. zza tzw. wolności
    gospodarczej wyjrzały ~3 mln wolnych od zatrudnienia, z których pewna część
    skorzystała z wolności poruszania się po świecie. itd. itp.
    Tak sobie tylko pożartowałem.

    Jotte

  • 46. Data: 2005-09-30 08:59:02
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dlaczego? Ano dlatego, że jak się rozwiedzie, to ona ma grzech, a jak on
    > ją zabije, to on ma grzech - autentyczne.

    Chodzi raczej o kase i o to, ze wiele takich kobiet nie ma gdzie pojsc,
    zwlaszcza z dziecmi, ktorych by przeciez nie zostawily z mezem pijakiem. Bo
    jak na to patrzec od strony katolickiej, sa rozwiazania typu separacja lub
    stwierdzenie niewaznosci malzenstwa, co w przypadku alkoholizmu istniejacego
    przed zawarciem malzenstwa bez naciagania pasuje do odpowiedniego paragrafu.
    Motywacja do pozostawania w takim zwiazku jest zwykle spoleczno-ekonomiczna,
    wyjasnienia religijne sa przez wiekszosc osob uzywane wylacznie do
    uwznioslenia i usprawiedliwienia tego.

    I.

  • 47. Data: 2005-09-30 09:02:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhiu5n$a67$1@inews.gazeta.pl Marek
    <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > A mi się wydaje, że to polska specyfika, a ludzie na zachód i na północ
    > od Polski bardziej szanują się nawzajem. Takiego poziomu zezwierzęcenia
    > nie ma (nie obrażając zwierząt rzecz jasna).
    Nędzne życie wyzwala nędzne instynkty i zachowania. Nie sądzę, aby to była
    jakaś nasza narodowa cecha - zabrać tamtym dobrobyt i pewnie za jakiś czas
    będą tacy sami.
    Kiedy zaś nie trzeba co dzień walczyć o podstawy bytu to i obyczaje
    łagodnieją.
    Osobna sprawa, że jeśli złe warunki bytowe trwają pemanentnie latami to
    naród psieje (nie obrażając psów).

    Jotte

  • 48. Data: 2005-09-30 09:08:13
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > i żyć za te czterocyfrowe zasiłki w polskich złotych.
    > Są bezrobotni, a żyją na wyższym poziomie niż zapierdalające po 12 h

    Jesli wydaja swoj zachodni zasilek w Polsce, to jest to dobre dla Polski, bo
    nakreca popyt u nas, a nie u nich. Na miejscu Polski rozreklamowalabym te
    mozliwosc, bo wielu zachodnich bezrobotnych o niej nie wie, a my na niej
    korzystamy - zasilek jest refundowany Polsce przez odpowiedni kraj i polski
    budzet na wyplacaniu tego zasilku nie traci. Natomiast poczucie bogactwa i
    zwiazanego z tym komfortu psychicznego jest wgledne i zalezy od tego, o ile
    jestesmy bogatsi od otoczenia, a nie od tego, jakie jest nominalnie nasze
    bogactwo w skali swiata. Fukuyama w "Wielkim wstrzasie" przytacza badania, z
    ktorych wyszlo, ze odsetek ludzi uwazajacych swoja sytuacje materialna za
    dobra niewiele sie rozni przy porownaniu wynikow ilus-tam gornych procent w
    danym kraju (wg kryterium osiaganego dochodu), niezaleznie od tego, ze
    nominalne porownanie miedzy Amerykaninem, ktory czuje sie bogaty a np.
    Hindusem, ktory czuje sie bogaty wykazuje bardzo duza roznice w ich stanie
    posiadania.

    Tak wiec mozna by reklamowac Polske zachodnim bezrobotnym pod haslem "u nas
    poczujesz sie bogaty". :)

    I.

  • 49. Data: 2005-09-30 09:20:38
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

    > Chodzi raczej o kase i o to, ze wiele takich kobiet nie ma gdzie pojsc,
    > zwlaszcza z dziecmi, ktorych by przeciez nie zostawily z mezem pijakiem.

    A może bardziej prawdopodobne jest to, że nie ma jak i nie ma gdzie usunąć
    męża pijaka w czasie realnym, bo podobno pro rodzinna od 1989-go władza
    jest na tyle pro kościelna, że stawia na utrzymanie za wszelką cenę nawet
    chorej rodziny.
    Bezrobocie tak, ale eksmisja pijaka czy zwyrodnialca
    w trybie przyspieszonym - nie.

    Co to znaczy, że kobieta nie ma gdzie pójść! To on powinien sądownie
    i faktycznie odejść (chlać, bić, lub jedno i drugie), a jeżeli kobieta
    do tej pory utrzymywała siebie, dzieci, mieszkanie i jeszcze jego,
    to sama sobie tym bardziej da radę.

    > Motywacja do pozostawania w takim zwiazku jest zwykle spoleczno-
    ekonomiczna,
    > wyjasnienia religijne sa przez wiekszosc osob uzywane wylacznie do
    > uwznioslenia i usprawiedliwienia tego.

    Pozwolę sobie wyrazić wątpliwość. Popularność partii rozmodlonych
    jest na bardzo wysokim poziomie.

    Marek

  • 50. Data: 2005-09-30 09:27:29
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > bogactwo w skali swiata.
    > Tak wiec mozna by reklamowac Polske zachodnim bezrobotnym pod haslem "u nas

    To dobry pomysł :)
    Natomiast dysproporcja między ichnim zasiłkiem, a polskimi pensjami
    powinna dać polskim rządzonym do myślenia.

    Marek