PracaGrupypl.praca.dyskusjePokolenie 1200 brutto › Re: Pokolenie 1200 brutto
    From: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Date: Wed, 28 Sep 2005 09:47:19 +0200

    Dnia pańskiego wtorek, 27 września 2005 21:36 szanowny(a) Immona
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > No wiec co tam bylo nowego?
    > W komentarzach pojawilo sie kilka osob, ktore mowia, ze zarabiaja wiecej
    > czy znacznie wiecej niz 1200 brutto i ich znajomi tez. Reakcja na te
    > komentarze byla nieprzyjazna, zarzucajaca im znajomosci, "Warszawke" i z
    > typowa polska zawiscia zyczaca choroby czy innego wypadku losowego, ktory
    > pozbawi ich tych zarobkow i kaze zobaczyc, jak to jest zyc za 1200 brutto.

    Po przeczytaniu tego artykułu ze znajomym obaj stwierdziliśmy, że nie jest
    tak źle. Jesteśmy na ostatnim roku studiów i mieliśmy już kilka ofert
    pracy, gdzie minimalną stawką było 1500 netto. Prawda jest taka, że mamy
    wielu magistrów kierunków, po których nie ma pracy. Do tego dochodzi
    jeszcze studiowanie na siłę. Ludzie nie poszerzają wiedzy w kierunku, który
    studiują. Cieszę się, że jestem na studiach, które mnie interesują i sam
    się rozwijam w domu w określonych dziedzinach co później procentuje. Można
    być na studiach dziennych i mieć doświadczenie w zawodzie. Trzeba mieć
    tylko chęci i troszeczkę sprytu oraz samozaparcia.
    Niestety czasem kończy się to nie najlepiej. Duże firmy kuszą karierą i
    pieniędzmi, a studenci nie bronią prac magisterskich bo nie mają na to
    czasu. Po pewnym czasie papier zaczyna być potrzebny i tu zaczyna się
    problem...

    Z drugiej strony patrząc ogólnie na Polskę to niestety jest parę rzeczy,
    które wymagają poprawy. Jeśli ktoś już ma tego magistra to powinien mieć z
    tego jakieś korzyści materialne. Choćby za to, że chciało mu się te kilka
    lat studiować.

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net