PracaGrupypl.praca.dyskusjePokolenie 1200 brutto › Re: Pokolenie 1200 brutto
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Date: Tue, 27 Sep 2005 21:36:39 +0200

    Użytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:r42jj1ds3e4k3s1lqoabf3fb1qgur9bu2d@4ax.com...

    > IMO komentarze sa lepsze niz artykul. Ktos walsnie wycenil. Zarcie
    > ewentualnie drozsze, mieszkania jak najbardziej, reszta max 20%
    > drozsza niz u nas. A najnizsze zarobki np Irlandia 1300 Euro.

    Komentarze sa tak samo nudne jak artykul (napisany przez autora nie
    znajacego ortografii i z marnymi umiejetnosciami stylistycznymi - jesli
    dostaje 1200 brutto, to jest przeplacany), jesli ktos sledzi nastroje i
    wydarzenia na rynku pracy od kilku miesiecy.
    To nie jest zadna nowosc, ze:
    - w naszym raczkujacym kapitalizmie jest wiele firm-krzaczkow, ktore nie
    maja z czego porzadnie zaplacic
    - jest wyzysk z powodu duzej podazy osob dajacych sie wyzyskiwac
    - mamy nadprodukcje mgr nieprzydatnych dziedzin w porownaniu z popytem
    rynkowym na nich
    - specjalisci okreslonych dziedzin sa bardzo poszukiwani, ale firmy - nawet
    oferujac duzo - maja klopoty z ich znalezieniem, bo jest ich za malo
    - place sa nominalnie i relatywnie wyzsze w Europie Zachodniej i innych
    lepiej gospodarczo rozwinietych czesciach swiata
    - tytul magistra uzyskany na znakomitej wiekszosci szkol prywatnych i sporej
    czesci studiow zaocznych nie jest traktowany przez wielu pracodawcow jako
    "prawdziwy" mgr i sa ku temu podstawy
    itd itp...

    No wiec co tam bylo nowego?
    W komentarzach pojawilo sie kilka osob, ktore mowia, ze zarabiaja wiecej czy
    znacznie wiecej niz 1200 brutto i ich znajomi tez. Reakcja na te komentarze
    byla nieprzyjazna, zarzucajaca im znajomosci, "Warszawke" i z typowa polska
    zawiscia zyczaca choroby czy innego wypadku losowego, ktory pozbawi ich tych
    zarobkow i kaze zobaczyc, jak to jest zyc za 1200 brutto.

    Na ppd mamy festiwal takich dyskusji od miesiecy, choc poziom i
    zroznicowanie sa IMHO znacznie lepsze tu niz wsrod tamtych komentarzy.

    I.