PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwyżki w firmie › Re: Podwyżki w firmie
  • Data: 2007-01-06 21:15:03
    Temat: Re: Podwyżki w firmie
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 6 Jan 2007 19:36:14 +0100, Nikiel ;-) <n...@p...fm>
    w <enoq6u$6qn$1@node4.news.atman.pl> napisał:

    > Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    > wiadomości news:slrnepupef.evv.jakub@jakub.kofeina.net...
    > lekko
    >
    > Pracodawca ma _obowiązek_ utajniać wynagrodzenia.

    ??? Bo?

    > A nawet jak są dwa takie same stanowiska, to nie wiesz czy osoby tak
    > samo pracują na nich. Jedna osoba może tylko wykonywać swoje obowiązki -

    E tam. Na stanowiskach 'fizycznych' masz normy - tyle a tyle cegieł,
    tyle a tyle stuffu na taśmie.
    W przypadku na przykład pań na kasie w supermarkecie ich praca też jest
    mierzalna - liczba produktów albo klientów na jednostkę czasu względem
    ogólnej liczby produktów/klientów.
    W niektórych biurach tez masz możliwość porównywania - liczba
    obsłużonych interesantów albo spraw (tutaj można dojść do idiotycznej
    sytuacji:
    - Dzień dobry, tutaj obsługa klienta AOL, jak mogę pomóc? biiiip biiip
    Konsultanci telefoniczni AOL byli liczeni względem liczby odebranych
    telefonów :>).

    > i nic poza tym, a druga aktywnie wnosić swoje przemyślenia, chęć zmian,
    > udogodnienie. Pracownicy mogą tego nie widzieć. Albo w przypadku
    > problemów jeden pracownik sam sobie poradzi, a drugi leci do kierownika.
    > Czy taką samą pensję byś im dawał?

    Podstawę tak. Premię - nie.
    Premia nie bez przyczyny nazywana jest motywacyjną, albo uznaniową.

    Tylko istotne jest, aby pracownik wiedziął, za co dostaje premię, i
    dostał ją szybko po zrobieniu czegoś premiowanego (tak jak z karą - ma
    być szybko po przewinieniu).

    > Nikiel ;-)

    ja czyli jakub
    Revoke.