PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Mon, 12 May 2003 02:24:48 +0200

    Użytkownik "Ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9luni$pps$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety takie właśnie rozumowanie charakteryzowało Ludda.
    > Stare rozwiązania są lepsze ? dziwne, ale ludzie starzy już nie?

    > Czas pracy jest ściśle określony przepisami, nie wiem czy
    > namawianie do niestosowania przepisów PP jest zagrożone
    > jakąś odpowiedzialnością, jednak nikt nie zgodzi się na
    > likwidację tego "racjonowania" obojętnie jacy demagogowie,
    > ekonomiści by to sugerowali.

    Zanim sie takie rzeczy zacznie wypowiadac, to radze sie dowiedziec skad sie
    wzial schemat "3x8". Zapewne bedziesz w szoku, bo wymyslili go ekonomisci, w
    ramach eksperymentow nad zwiekszaniem wydajnosci pracy na przelomie wiekow,
    badania byly prowadzone rownolegle w wielu miejscach i byly finansowane w ze
    srodkow prywanych(duzych firm). Wprowadzenie tych nowatorskich
    technologii(tak to sie powinno nazwac) zarzadzania spowodowalo duze
    korzysci, dla firm ktore zastosowaly ten schemat, jak tez wiele
    "socjalistycznych" wymyslow(tereaz sa one socjalistyczne). Gdy tworzono
    pierwsze kodeksy pracy, na sile rozszerzono te zdobycze zarzadzania na
    reszte gospodarki, dlatego ludziom wydaje sie ze sa to socjalistyczne
    pomysly, co nie jest prawda...