PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 22:56:03 +0200

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:b9lr5c$3cj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie bedzie zadnym impulsem. Co najwyzej do zwiekszenia bezrobocia.
    > W Twoim mysleniu moze sie to nie miesci, ale tak zwykle sie dzieje.
    > Po prostu im wiecej ludzi pracuje, tym wiecej moze wydac, wiec
    > wiecej ludzi ma prace, aby dostarczyc im towary i uslugi.
    > Jezeli zakazesz tym ludziom pracy to pracodawcy
    > na ich miejsce wcale nie zatrudnia mlodych (a przynajmniej nie w takiej
    > ilosci).

    Dlaczego ? Jezeli beda mieli takie same warunki. Owszem w jakiejs czesci
    przypadko jest to sprawa umiejetnosci.
    W wiekszoscu nawykow, ukladow.

    > Po prostu albo zwina interes, albo zatrudnia na czarno.

    Typowy tlumaczenie przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian.
    > Zapomnailes dodac, ze skladka procentowo jest tez jedna z najwyzszych w
    > swiecie.

    Nie jest. Nie ulegaj sloganom.

    > Nie chodzi o procentowo. Ale o to co tak naprawde moga sobie kupic.
    > Bardzo czesto Ci ludzie nawet nie maja na lekarstwa i podstawowe
    > wyzywienie. Wiec zabieranie im mozliwosci pracy to tak jakby ich
    > skazac ich na smierc z powodu zaniechania leczenia.

    To wazne s ate procenty, czy kwoty ? Wyzej pisales o wysokiej procentowo
    skladce - przeciez
    kwotowo jest b. niska ! Zdecyduj sie.

    > Od jakiego czasu ZUS wysyla grupom 40 -50 latkow wielkosc 'kapitalu
    > poczatkowego'. Jak mozesz to zobacz ile Ci ludzie maja pieniedzy na
    > papierze.
    > Dla sredniej pensji sa to kwoty ok. 100 tys -200 tys. pln.
    > (nie znam dokladnych wyliczen, opieram sie na tym co przysylali znajomym,
    > rodzinie).
    > Gdyby ludzie dostali te pieniadze przy przejsciu na emeryture to czy
    > sadzisz, ze by pracowali?

    Podziel sobie to przez srednia zycia i liczbe miesiecy w roku .....
    A wiesz, ze teraz wszyscy beda mieli emerytury z prywatnego II filaru ....
    sporo nizsze ....

> [...]
    > by nie istniala.
    > Jakos trudno mi sobie wyobrazic inne towarzystwo ubezpieczeniowe
    > czy szerzej firme finansowa (fundusz inwestycyjny, bank), ktore nie wie
    > kto ile wplacil pieniedzy, kto zalega. I taka obsluga jak jest w ZUS
    > to chyba niegdzie nie ma. Olewanie klienta na kazdym kroku.
    > Najprostsza sprawa to droga przez meke. Sa co prawda wyjatki
    > od tej reguly, ale poniewaz zwykle jedna sprawa to wizyta w kilku
    okienkach
    > to odczucie pozostaje nienajlepsze.
    >
    > W bankach bywam czesciej i jakos nigdy nie bylo tak zle.

    Proponuje wizyte np. w firmie UPC ( najwieksza kablowka w Polsce, wlasnosc
    firmy amerykanskiej ), czy w
    banku PKO SA . Zobaczysz co to balagan, niekompetencja i olewania klienta.

    > Wlasnie statystyki! Zobacz ile na glowe np. Czecha przypada inwestycji
    > a ile na glowe Polaka.
    > U nas latwo sie o tym zapomina i czesto podaje cala kwote inwestycji.
    > Ladnie to wyglada, ale zapomina sie, ze takie Czechy sa kilka razy
    > mniejsze.
    > A Polacy tez przenosza swoje firmy za granice, np. wspomniany Kulczyk
    > czy firma odziezowa z marka Re-reserved.

    Znowu brak rozumienia przeczytanego tektu. Przeczytaj sobie do czego ja sie
    odnosilem i zobacz ze
    Twoj komentarz ma sie do tego , jak piesc do nosa. A co do inwestycji -
    - Czechy jako kraj mniejszy i bogatszy beda ich przyciagac wiecej
    - najwiekszy wplyw na inwestycje ma koninktura w POlsce, jak bedzie u nas 7%
    wzrostu gospodarczego, to sie wszysxcy nie beda mogli nachwalic, jakim to
    wspanialym rynkiem jestesmy.

    --
    Jacek