PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 22:37:49 +0200

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:b9lndp$evm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > cala
    >
    > Sens jest prosty. Na swoją emeryturę już zapracowali, to jak oszczędności.
    > Chcą pracować, niech pracują. To, że ktoś ma oszczędnosci w banku ma
    > oznaczać, że ma mieć zakaz pracy? Emerytura to nie koniec aktywności, to
    > tylko i wyłącznie korzystanie z zaoszczędzonych pieniędzy.

    Czytaj prosze ze zrozumieniem, to co napisalem. Pisalem o WCZESNIEJSZYCH
    emerytach. Oni
    jeszcze nie zapracowali na swoja emeryture, ich swiadczenie jest zwykle
    rodzajem swiadczenia socjalnego.
    Podobnie renta - to swiadczenie dla osob, ktore NIE MOGA pracowac. Wiec
    jezeli ktos pracuje nie nalezy mu
    sie renta. Zupelnie inaczej ejst z ludzmi, ktorzy wypracowali sobie "pelna"
    emeryture.

    > Impulsem do czego?

    Ilus tam ludzi znajduje miejsca pracy -> wzrasta optymizm-> wieksze zakupy->
    popyt wewnatrzny-> kolko zaczyna sie krecic.

    > Których ekonomistów? Jakichś dziwnych wyznawców Keynesa? Bo ja słyszę coś
    > zupełnie innego - podnoście wiek emerytalny.

    Ostatnio bodajze Bank Swiatowy ....

    > I dlatego zadłużenie ZUSu sięga miliardów złotych? Gdyby ZUS był firmą,
    > dawno ogłosiłby upadłosć.

    Gdyby ZUS byl prywatntm towarzystwem emerytalnym zmniejszyl by emerytury o
    80%, zyski przelal na
    zagraniczne konta koncernu bedacego jego wlascicielme, a nam by tlumaczyl,
    ze na tym polega kapitalizm :-)
    A zadluzenie ZUSu to wynik wprowadznai II filaru ( pieniadze sa przkazywane
    do funduszy, a emerytury trzeba z czegos placic )

    > Ależ czytam. I co? W Czechach inwestycje per capita są dużo wyższe w
    Polsce.
    > Po co ci statystyki, wystarczy spojrzeć, gdzie Toyota umieściła swe
    zakłady.

    Preczytaj tekst do ktorego sie onosilem i zanalizuj, jak sie to ma do tego
    co napisalem - nijak.
    I proponuje nie przywiazywac wagi do tego co pisza w roznych pisemkach. Jak
    wroci
    wysoki wzrost gospodarczy wszyscy sie beda pchali, choc warunki prowadzenia
    bizesu zsotana dokladnie te same.

    --
    Jacek