PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 20:50:46 +0200

    > Szansę na rozwiązywanie problemu bezrobocia
    > widzę w skracaniu okresu i czasu pracy.
    > Skrócenie czasu pracy o 5 godzin tygodniowo to jest
    > zmniejszenie bezrobocia o 10 %. Wiem, zaraz ekonomiści
    > a właściwie ideologowie zaczną tutaj pisać o wydajności,
    > płacach. Nawet może mnie przekonają ale niech zaczną
    > serwować trwałe pomysły bo na razie to tylko od kryzysu
    > do kryzysu.

    Zgadzam sie z przdmówcą ale chciałbym ta zapytać państwa ile godzin pracuje
    tygodniowo? Z moich obserwacji i doświadczeń (woj Warminńsko-Mazurkie)..czas
    pracy jest choledranie za długi..miłem niedawno oferte pracy jako magazynier
    w przmysle spożywczym...praca w 2 zmianach :))) 8-18 i 18-6 6 dni w
    tygodniu no i czasami niedziele :(.....cieszyć sie że moge pracowac czy
    płakać że życie poza praca .(znojomi ..imprezy rodzina studia(no na to można
    brac urlop..ale to i tak nie jest zaleta z tego co zauważyłem )) skończy
    sie.Dodam że praktyka pracy 2 zmianowej zamisat 3 jest szeroko stosowana na
    moim terenie .Pracodawcom bardziej opłaca sie przedłużyć prace niż zatrudnić
    nowych pracowników. Acha zapomnialem że pracodawca zapowiedział mi że
    godziny nadliczbowe będą płacone normalnie bez tzn "50" czy "100" w soboty
    niedziele i święta ...przecierz to chyba do Sądu pracy sie kwalifikuje???
    Znam tez praktyke zatrudniania w olsztyńskich hipermarketach na 2 umowy o
    prace aby uniknąc zapłaty premiowanych nadgodzin..ale to już kosmos co tam
    sie dzieje ..mam kolege kierownika ktory dostając jakies rozporządzenie
    szefostwa to najpierw jedzie do domu żeby sie wysmiać ,zeby potem "to" jakoś
    powiedziec ludziom.
    Jeszcze napomne stawke za 1h oczywiście minimalna .

    Pozd. Pablo