PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Ad" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Sun, 11 May 2003 20:49:30 +0200

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:b9m1bd$lth$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Otoz zarabiajacy dobrze ludzie chetnie zmniejszyliby swoje cale
    > etaty na 1/2 lub 3/4 etatu - to _oczywiscie_ oznacza zmniejszenie pensji,
    > a wiec jest droga do zmniejszenia bezrobocia.
    > Tyle, ze tamtejsze spoleczenstwo stac na (samo)ograniczenie dochodow
    > per jednostka.
    > Nas to raczej jeszcze nie dotyczy, bo jakos trudno mi sobie wyobrazic,
    > zeby ktos zarabiajacy nawet srednia krajowa odcial sobie 1/4 pensji
    > i nie zaczal z tego powodu szukac dodatkowej fuchy...

    Dzięki za to wyjaśnienie i pomoc :-)
    Wiem że nie można od wszystkich żądać by zrozumieli że wydajność,
    czy ściśle ekonomiczne podejście do problemu bezrobocia nic nie da.
    Jeżeli jednak nie zaczną uwzględniać innych poglądów na problem
    bezrobocia i myśleć bardziej humanistycznie no to już zaczynają
    uczestniczyć w tym przysłowiowym wyścigu szczurów.
    Odległość w poziomie życia między Holandią, Belgią a Polską jest
    mniejsza niż odległość między Polską a Białorusią czy przysłowiową KRLD.
    Ujawniają się nasze przywary - "wszystko u nas idzie źle"

    > Niemniej takim urzedom, bankom to by sie przydalo - dwie zmiany po 6
    godzin
    > zamiast jednej 8godzinnej byloby fajne. Nie byloby tak beznadziejna sprawa
    > zalatwiadnie czegokolwiek [urywanie sie z pracy nie byloby juz konieczne].

    Jeszcze raz dzięki :-) za kolejny przykład.
    Nigdy nie będzie tak że radykalnie wprowadzi się jakieś rozwiązanie z
    dnia na dzień. Tragedią jest to że politycy, ekonomiści próbują
    wprowadzać swoje strategie, przerabiane zresztą już gdzie indziej,
    na zasadzie "wszystko albo nic". Nie potrafią stworzyć jakiegoś
    nowego pomysłu nie na likwidację a na niwelowanie bezrobocia.
    Balcerowicz ze swoim dogmatem "prymat pieniądza ponad wszystko",
    Hausner ze swoim skłócaniem społeczeństwa młodych ze
    społeczeństwem starych psują 30 potęgę ekonomiczną świata.
    Ad.