PracaGrupypl.praca.dyskusjePodpisywanie lojalki za szkolenie - przymus czy dobra wola ? › Re: Podpisywanie lojalki za szkolenie - przymus czy dobra wola ?
  • Data: 2006-08-14 10:01:40
    Temat: Re: Podpisywanie lojalki za szkolenie - przymus czy dobra wola ?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem ze i tu obaj panowie macie racje (tak?) czyli ze moge oczywiscie
    > nie podpisywac lojalki tak jak i dowolnego innego dokumentu jednak moge za
    > to rowniez w konsekwencji wyleciec (chodzi o to - jesli dobrze rozumiem -
    > ze podpisywac nie musze rowniez np. wniosku o kredyt w banku tylko ze
    > wtedy nie odstane kredytu itd) ? :/

    Z tego przepisu (do którego dałem link) wynika, że pracodawca może ciebie
    skierować na szkolenie i domagać się od ciebie podpisania lojalki. Oczywiście
    możesz odmówić, ale wtedy pracodawca ma prawo to potraktowac jako odmowę
    pójścia na szkolenie.

    Wynika jednak z tego także inna strona, to znaczy że jeśli pracodawca
    skierował cię na szkolenie ale nie zażądał od ciebie przedtem podpisania
    lojalki, to jesteś dziki i swobodny, pracodawca nie może potem niczego od
    ciebie chcieć w związku z tym szkoleniem.

    Natomiast w praktyce jak pracodawca kieruje ciebie na szkolenie i chce mieć
    lojalkę a tobie nie jest to na rękę, to najlepiej, jak zawsze w życiu, nie
    mówić "nie", ale dyskutowac i pertraktować - zaproponować inne szkolenie
    mające taką samą wartość dla pracodawcy ale większa dla ciebie, krótszy okres
    obowiązywania, mniejszą kwote itp itd.