PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podejrzane ogłoszenie?

  • 1. Data: 2006-05-25 10:17:53
    Temat: Podejrzane ogłoszenie?
    Od: tamtentaki <t...@g...com>

    Witam,
    Znalazłem ogłoszenie, w którym jest mowa o pracy w firmie Panasonic (przy
    produkcji telewizorów) w Czechach. Następującej treści:

    PRACA W FIRMIE PANASONIC
    CZECHY-PRAGA-PILZNO
    DLA KOBIET I MĘŻCZYZN

    Firma Panasonic zatrudni osoby przy produkcji telewizorów.

    Wymagania:
    wiek powyżej 18 lat,
    niekaralność, wykształcenie zawodowe
    Nie jest wymagane doświadczenie i znajomość języka.

    Warunki:
    umowa na czas nieokreślony
    wynagrodzenie 8-9pln netto/ godzinę
    pełne ubezpieczenie
    zakwaterowanie w hotelach robotniczych, częściowo płatne przez pracownika.
    / ok.200pln na m-c, potrącane z wynagrodzenia/
    możliwość pracy powyżej 8 godzin dziennie
    płatny urlop
    wyjazd z Polski na koszt Firmy
    -------

    Kiedy poprosiłem o więcej informacji, agencja pośrednictwa pracy
    (rejestrowana w ministerstwie, co sam sprawdzałem) ograniczyła się do
    przysłania mi informacji następującej (zaznaczam, że był to mój pierwszy
    kontakt z tą firmą, do tego pocztą elektroniczną):

    WYJAZD Z KATOWIC 24 MAJA 2006.

    ZBIÓRKA DWORZEC PKS UL.PIOTRA SKARGI 1 GODZ. 14.00 / autokar -tablica z
    napisem HEROJA/
    Osoby zainteresowane prosimy o wypelnienie zalacznika , potwierdzenie na
    e-mail oraz telefonicznie pod nr.
    xxxxx lub yyyyyy/ ilość miejsc ograniczona/

    W załączniku natomiast znalazłem wyłącznie kilka pól do wypełnienia (imię
    nazwisko - same podstawowe info) i następujący zapis:

    Oświadczam, iż jestem zdecydowany/a podjąć pracę w Firmie PANSONIC lub
    innej Firmie na terenie Czech z dniem ...........2006 Za pośrednictwem
    biura xxx.

    Moje pytanie: czy ktoś miał juz do czynienia z tego typu sposobem
    zatrudniania? Bo wydaje mi się to wszystko bardzo podejrzane. Szczególnie
    zapis: LUB INNEJ FIRMIE NA TERENIE CZECH.

    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info

  • 2. Data: 2006-05-25 15:36:04
    Temat: Re: Podejrzane ogłoszenie?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    tamtentaki napisał(a):
> [...]
    > zatrudniania? Bo wydaje mi się to wszystko bardzo podejrzane. Szczególnie
    > zapis: LUB INNEJ FIRMIE NA TERENIE CZECH.

    Rekrutacja bez żadnej rozmmowy itd.. tylko na podstawie stawienia się do
    autokaru i wypełnienia zobowiązania?.

    Wg. mnie bardzo podejrzane, i jakby się zapytać Panasonica, to by się
    okazało że nic o niej nie wie :).

    Poza tym, zauważ że jest mowa tylko o dojeździe do Czech na koszt
    pracodawcy. A spowrotem .... :)?

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-31 18:44:53
    Od: "Goska" <z...@p...onet.pl>

    radzilabym nigdy nie podejmowac pracy i nie decydowac sie na wyjazd nie majac
    podpisanego kontraktu w rece.
    musza byc ustalone stawki 9 z zaznaczenie czy jest to netto czy brutto0
    zapewnione ubezpieczenie (opieka medyczna), jasna informacja odnosnie
    zakwaterowania i wyzywienia

    oczywisci warto tez pamietac ze zadne posrednictwo pracy w polsce nie ma prawa
    pobirac zadnych oplat ani prowizji od osob poszukujacych pracy. Nie oze
    rowniez zmuszac do wykupu ubezpieczenia ani innych temu podobnych rzeczy

    pozdro