PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po rozmowie kwalifikacyjnej - młody inżynier

  • 1. Data: 2006-08-23 06:45:03
    Temat: Po rozmowie kwalifikacyjnej - młody inżynier
    Od: "Tomasz" <d...@p...onet.pl>

    Czesc
    Chciałbym sie Was zapytac o kilka spraw. Praca w projektowaniu instalacji
    wentylacyjnych i klimatyzacyjnych jako asystent projektanta. Byłaby to moja
    druga praca w pracowni projektowej.W pierwszej pracowałem 3 miesiace.
    Byłem na rozmowie i facet mi zaproponował 1000 pln netto jest to praca przy
    projektowaniu w Autocadzie czasami jakies inwentaryzacje + wyjazdy na
    budowe.
    I teraz na okres próbny okreslił go w granicach 2 miesiecy nie podpisywał by
    ze mną umowy - stwierdził po co sie tak wiazac. Zastanawiam sie teraz, to
    znaczy ze w tym czasie nie miałbym ubezpieczenia i gdyby mi sie cos stało to
    nie moge isc do lekarza. Aha te dwa miesiace z pracą bez podpisanej umowy
    nie wchodziłby mi do emerytury (lat pracy i składek) - rozumiem zupełnie jak
    bezrobotny bez rejestracji w urzedzie pracy. Powiedzial ze po tych 2
    miesiacach pensja mogłaby się zmienic - ile mógłbym się spodziewac podwyzki
    . Moje pierwsze wrazenie to firma solidna i nie zanosi sie na to ze padnie.
    Wszelkie uwagi
    Pozdrawiam
    Za wszelkie uwagi bardzo dziekuje
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-08-23 07:01:32
    Temat: Re: Po rozmowie kwalifikacyjnej - młody inżynier
    Od: "Jagna W." <w...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz" <d...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > Powiedzial ze po tych 2 miesiacach pensja mogłaby się zmienic - ile
    > mógłbym się spodziewac podwyzki . Moje pierwsze wrazenie to firma solidna

    Wybacz, ale solidna firma nie robi problemów z zawieraniem umów o pracę
    nawet na 2 tygodnie.
    To powinno rozwiać Twoje wątpliwości. Zastanów się pieć razy, zanim
    zdecydujesz się na pracę u nich.
    Ja w każdym razie nalegałabym na oficjalną umowę, a w razie odmowy
    podziękowała po prostu i zamknęła za sobą drzwi.
    Szanuj siebie samego, bo w przeciwnym razie inni przestaną szanować Ciebie.

    BTW - ile dostaniesz podwyżki? Na to pytanie nie odpowie Ci nikt, bo jakim
    cudem.
    Nikt prócz szefa oczywiście, więc to jego wypadałoby sie spytać.

    JW.

  • 3. Data: 2006-08-23 07:07:25
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I teraz na okres próbny okreslił go w granicach 2 miesiecy nie podpisywał
    > by ze mną umowy - stwierdził po co sie tak wiazac.

    Dzyń, dzyń... [pierwszy dzwonek ostrzegawczy]
    Czyli będziesz pracował "na gębę". Pardon, gentelmens agreement.
    Jaką masz gwarancję, że pracodawca to gentelmen ?

    > Powiedzial ze po tych 2
    > miesiacach pensja mogłaby się zmienic - ile mógłbym się spodziewac
    > podwyzki. Moje pierwsze wrazenie to firma solidna i nie zanosi sie na
    > to ze padnie.

    Dzyń, dzyń... [drugi dzwonek ostrzegawczy]
    Zdziwiłbym się gdyby powiedzał, że pensja się nie zmieni :)
    Dopytaj jakie konkretnie warunki finansowe będą po okresie próbnym. I jak
    będzie wyglądać proces oceny Twojej pracy wykonanej w okresie próbnym. Jak
    wyniki tejże oceny przełożą się na pensję po zakończeniu okresu próbnego.

  • 4. Data: 2006-08-23 07:22:00
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    To jakaś debilna firma. Nie pchaj się jak ćma w ogień ...
    Albo jasno przedstaw swoje warunki i określ ile chcesz zarobić teraz a i ile
    po 2 miechach i to wszytko ma być w umowie albo podziękuj .

    Ludzie szanujcie się bo nikt Was nie będzie szanował jak już od początku
    dajecie sie ...
    To w biedronce i tesco pracują normalnie a wy mając studia dajecie się ....

    szacuneczek

  • 5. Data: 2006-08-23 07:31:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > I teraz na okres próbny okreslił go w granicach 2 miesiecy nie podpisywał by
    > ze mną umowy - stwierdził po co sie tak wiazac.

    Nie chce podpisac umowy to nie licz ze to 1000zl wogole zobaczysz, pisze
    to z dobrego serca i pewnego doswiadczenia.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-08-23 07:52:12
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Za wszelkie uwagi bardzo dziekuje

    Tomku, na takie propozycje, mimo, że jestes zapewne kulturalnym młodym inzynierem,
    odpowiadaj zawsze i stanowczo: "spierdalaj Pan".
    Bo w przeciwnym razie nigdy z Polski feudalnej do europejskiej sie nie
    przetransformujemy.

    Wojtek

  • 7. Data: 2006-08-23 07:52:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    1) Jakaś ściema.
    2) Szanuj się. To pierwszy stopień do tego aby Cię inni szanowali.
    3) Daj na grupie nazwę firmy - zapytaj o opinię. Jest szansa że znajdzie się
    ktoś kto jest w stanie powiedzieć coś o tej firmie od środka.
    4) Nie dając umowy, pracodawca nie chce Ci dać minimum gwarancji że
    dostaniesz wynagrodzenie, chce Ciebie okraść zagarniając dla siebie należne
    Ci świadczenia i podpisując umowę za okres próbny, zlecenie czy też umowę o
    dzieło wiąże się. Co najmniej Tym że będzie istniec podstawa i dowód tego,
    że musiał Ci zapłacić.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2006-08-23 07:54:25
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 23-08-2006 o 09:52:12 fotech <w...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Tomku, na takie propozycje, mimo, że jestes zapewne kulturalnym młodym
    > inzynierem, odpowiadaj zawsze i stanowczo: "spierdalaj Pan".

    racja

    > Bo w przeciwnym razie nigdy z Polski feudalnej do europejskiej sie nie
    > przetransformujemy.

    no toś dowalił argumentem. na pewno dodałes mu skrzydeł.
    --
    TLP

  • 9. Data: 2006-08-23 09:45:54
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 08:45:03 +0200, Tomasz <d...@p...onet.pl>
    w <ecgthe$9dg$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > ze mną umowy - stwierdził po co sie tak wiazac. Zastanawiam sie teraz, to

    Pitoli, okres wypowiedzenia to jakiś tydzień albo dwa, możesz to sobie w
    KP sprawdzić.

> [...]
    > nie wchodziłby mi do emerytury (lat pracy i składek) - rozumiem zupełnie jak
    > bezrobotny bez rejestracji w urzedzie pracy. Powiedzial ze po tych 2

    No.

    > miesiacach pensja mogłaby się zmienic - ile mógłbym się spodziewac podwyzki
    > . Moje pierwsze wrazenie to firma solidna i nie zanosi sie na to ze padnie.

    Może się zanieść, że będzie kolejny młody inżynier po studiach, a nie ty.

    Jak chesz ryzykować, to ok, ale ja byłbym ostrożny, szczególnie w
    przypadku budów.

    > Tomasz

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 10. Data: 2006-08-23 09:50:49
    Od: "Asia Witek" <a...@b...bcx.pl>

> [...]
    > I teraz na okres próbny okreslił go w granicach 2 miesiecy nie podpisywał
    > by ze mną umowy - stwierdził po co sie tak wiazac.

    na Twoim miejscu rozglądałabym się dalej, mam wrażenie że inżynierowie to
    towar deficytowy, więc może trafi się coś ciekawszego.

    pozdr
    Asiek