PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po jakim czasie zasiłek???? PILNE

  • 1. Data: 2008-02-20 10:06:43
    Temat: Po jakim czasie zasiłek???? PILNE
    Od: "Darek" <d...@c...interia.pl>

    Witam szanownych grupowiczów i prosze o pomoc.

    Przed chwila dzwonoiłem do Urzędu Pracy i chciałem uzyskac info odnośnie
    zasiłku.
    W trakcie 5 minutowej rozmowu Pani, która ze mną rozmawiała strasznie
    miotała się w zeznaniach i tak naprawde nie wiem na czym stoję.
    Problem:
    Pracuję na czas nieokreślony. Odchodzę z firmy za porozumieniem stron z
    dniem 29.02.2008.
    Od 1 marca podejmuje nową pracę za lepsza kasę ale narazie na czas określony
    3 miesięcy.
    Czy jeżeli po tych trzech miesiącach nowy pracodawca nie będzie chciał
    podpisac kolejnej umowy lub mi tam się nie spododa i umowa wygaśnie to po
    jakim czasie nabywam prawo do zasiłku??
    Pani, która udzielała mi odpowiedzi twierdziła najpierw, że po trzech
    miesiącach na okres 9 miesiecy, za chwilę zmieniła zdanie i stwierdziła, że
    po 7 dniach od rejestracji.
    Ogolnie odniosłem wrażenie,że nie była za bardzo kompetentna.
    Nie potrafiła podać mi podstawy prawnej, która reguluje to zagadnienie.
    Proszę Państwa o pomoc, wyjaśnienie problemu i podanie ewentualnej podstawy
    prawnej.

    Pozdrawiam
    Darek

    --
    Odpowiadając na priv w adresie pomiń ciach.

  • 2. Data: 2008-02-20 16:13:04
    Temat: Re: Po jakim czasie zasiłek???? PILNE
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Darek" <d...@c...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zagadnienie.
    > Proszę Państwa o pomoc, wyjaśnienie problemu i podanie ewentualnej

    http://www.bip.up.warszawa.pl/ViewBIP?exec=dokument&
    dok=295

    "Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po
    upływie:

    a.. 7 dni od dnia rejestracji
    b.. 90 dni, gdy w czasie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem się w
    Urzędzie Pracy bezrobotny rozwiązał stosunek pracy (służbowy) za
    wypowiedzeniem, albo na mocy porozumienia stron (art. 75 ust.2 pkt. 2
    ustawy)
    c.. 180 dni, jeżeli w okresie 6-ciu miesięcy poprzedzających
    rejestrację w Urzędzie Pracy spowodował rozwiązanie ze swej winy
    stosunku pracy (służbowego) bez wypowiedzenia (art. 75 ust 2. pkt. 3
    ustawy)
    d.. okresu za który bezrobotny otrzymał ekwiwalent, odprawę lub
    odszkodowanie (art. 75 ust.2 pkt. 4 ustawy).
    uwaga! Okres pobierania zasiłku ulega skróceniu o czas nie
    przysługiwania zasiłku z przyczyn wymienionych w art. 73 ust. 4 i art.
    75 ust. 1 i 2 .

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)