PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dajazdy - delegacje - rozliczenie

  • 1. Data: 2008-02-19 18:53:35
    Temat: Dajazdy - delegacje - rozliczenie
    Od: fresh <t...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    mam pytanie dotyczące wyjazdów służbowych.
    Mój pracodwaca zobowiązuje mnie do wyjadów służbowych. Jestem
    zatrudniony na etat - ale czasami, musze wyjechać np w niedziele o 17.
    żeby móc rozpocząć prace dnia następnego o 8. Wracam też różnie,
    czasami jestem w domu o 21 - bo tyle trwaja dojazdy (pociąg,
    samochód).

    Nie dostaje nic z tyyułu wyjazdów.. równie dobrze mogłbym siedzieć na
    miejscu, a przynajmniej byłbym o 17 w domu.

    Czy w związku z powyższym należy mi się nagdodziny wypłacane w formie
    pieniędzy lub skrócenia czasu pracy w innych dniach ?

    Dziękuje za wszelką merytoryczną odpowiedź i pomoc.
    Piotr

  • 2. Data: 2008-02-20 10:34:23
    Temat: Re: Dajazdy - delegacje - rozliczenie
    Od: "tumek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "fresh" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniędzy lub skrócenia czasu pracy w innych dniach ?
    >
    > Dziękuje za wszelką merytoryczną odpowiedź i pomoc.

    ja mam podobna sytuacje wiec odpowiem na moim przykladzie.

    wszelkie formy o ktorych piszesz sa wlasciwe ale zaleza od pracodawcy. Ja
    sie dogadalem ale przed "dogadaniem" poprostu wypisywalem delegacje - ale to
    w sumie niewiele bo dostawalem pelna diete + nocleg czyli 23 zł + faktura.To
    najprostszy uklad no i niezbyt oplacalny - po pewnym czasie namowilem szefow
    zebym mogl poprostu wychodzic szybciej z inne dni bez pytan kiedy wroce i
    gdzie chce jechac.

    tumek

  • 3. Data: 2008-02-20 13:00:37
    Od: "LewyG" <l...@g...pl>

    "fresh" <t...@w...pl> wrote in message
    > Witam wszystkich,
    >
    > mam pytanie dotyczące wyjazdów służbowych.
    > Mój pracodwaca zobowiązuje mnie do wyjadów służbowych.
    (...)

    Mam podobna sytuację i chciałbym sie zorientowac czy gdzieś tu nie mam
    iejsca na nadgodziny :>

    Co jakiś czas wyjazdy zagraniczne - podróż ok 12h. Czasem wyglada to tak:
    poniedzialek normalny dzień pracy 8-16, wyjazd 21;
    wtorek, przyjazd ok 9 i dalej praca 9-17
    środa praca 9-17 powrót 19
    czwartek przyjazd ok 7 , i normalny dzien pracy na miejscu 8-16

    to ze pracuje po przyjezdzie jest związane z tym, że podróż odbywa się
    pociągiem hotelowym nocnym - można sie w miare wyspać i w miare to rozumiem.

    co do rozliczen: za wyjazd w poniedzialek dostaje 1/3 diety krajowej bo
    przez ten czas jestem w Polsce, za wtorek i środe mam diete zagraniczną,
    przyjazd w czwartek (czesc diety zagranicznej i znowu czesc krajowej.

    Wydaje się to w miarę uczciwie ale z drugiej strony w poniedzialek swoje 8h
    juz przepracowalem a wyjazd wieczorem jest służbowy i sie zastanwiam czy nie
    pwoinno sie tego rozliczać jako nadgodziny...

  • 4. Data: 2008-02-20 17:56:29
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    LewyG wrote:

    > Wydaje się to w miarę uczciwie ale z drugiej strony w poniedzialek swoje 8h
    > juz przepracowalem a wyjazd wieczorem jest służbowy i sie zastanwiam czy nie
    > pwoinno sie tego rozliczać jako nadgodziny...

    niestety czas podrozy sluzbowej nie wlicza sie to czasu pracy

  • 5. Data: 2008-02-20 18:08:46
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    fresh wrote:

> [...]
    >
    > Czy w związku z powyższym należy mi się nagdodziny wypłacane w formie
    > pieniędzy lub skrócenia czasu pracy w innych dniach ?

    za podroz nie przysluguja nadgodziny, dlatego zwykle na stanowiskach
    ktore wymagaja wyjazdow zarabia sie poprostu nieco wieksze pieniadze,
    skrocenia czasu pracy przepisu tez nie gwarantuja (poza przypadkiem
    kiedy wraca sie z delegacji na mniej niz 8 godzin przez rozpoczeciem
    dnia pracy), tak wiec w kwestii tego co sie ma w zamian za tracenie
    swojego prywatnego czasu trzeba sie poprostu z szefem dogadac

  • 6. Data: 2008-02-20 21:26:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 20 Feb 2008 19:08:46 +0100, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    >za podroz nie przysluguja nadgodziny, dlatego zwykle na stanowiskach

    Niby czemu nie?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-02-20 22:24:26
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Niby czemu nie?

    bo nie ma przepisu ktory by nakazywal pracodawcy placic pracownikowi
    za czas jaki spedza podrozujac, o ile nie wykonuje on obowiazkow kierowcy

  • 8. Data: 2008-02-21 06:28:59
    Od: Konto <k...@o...pl>

    > bo nie ma przepisu ktory by nakazywal pracodawcy placic pracownikowi
    > za czas jaki spedza podrozujac, o ile nie wykonuje on obowiazkow kierowcy

    Najlepszym rozwiązaniem jest dodatek do pensji w postacji premi lub
    ustalenie nowej podstawy.
    Dla firmy mniej papierów ,dla Ciebie też mniej pisania.

    Sam wiesz gdyby dwie strony podeszły do sprawy z aptekarska
    dokładnością to trzeba by się rozstać.
    Z doświadczenia :
    1.brak delegacji - wszystko na fakture (limit w graniach rozsądku)
    2. delegacje + faktury (noclegi) + odbiór godzin (sprawa zaufania ,
    bez prowadzenia ewidencji)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-02-21 21:58:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 20 Feb 2008 23:24:26 +0100, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    >bo nie ma przepisu ktory by nakazywal pracodawcy placic pracownikowi
    >za czas jaki spedza podrozujac, o ile nie wykonuje on obowiazkow kierowcy

    Windows prawda. Art. 128. par. 1.
    "Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji
    pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do
    wykonywania pracy."
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-02-21 23:02:21
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Windows prawda. Art. 128. par. 1.
    > "Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji
    > pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do
    > wykonywania pracy."

    zdanie ktorego prawdziwosc raczyles podwazyc brzmi: "za podroz nie
    przysluguja nadgodziny"

    wg mnie art. ktory przytoczyles wcale nie opisuje podrozowania,
    ale pozostawanie w dyspozycji w konkretnie okreslonym miejscu