PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
  • Data: 2005-12-12 22:55:11
    Temat: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dnh83c$tf$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Czyli w obu przypadkach "delikwent sam sobie winien", bo podjal ryzyko?

    Delikwent podjął ryzyko i poniósł straty. Przyczyny mogły być różne, w tym
    nieprzewidywalne.

    > Natomiast to, ze kontrahent okaze sie nieuczciwy i nie zaplaci za
    > wykonana prace/odebrany i zuzyty towar, to nie jest "ryzyko rynkowe",
    > tylko patologia niszczaca niektore pozytywne mechanizmy wolnego rynku
    Jestem innego zdania. To jest również element ryzyka "rynkowego", choć
    faktycznie patologiczny. I nawet został rynkowo zagospodarowany (rejestry
    dłużników, firmy windykacyjne, itp.).
    Niemniej nie zawsze ocena czy rzeczywiście doszło do _zamierzonej_
    nieuczciwości jest łatwa, a tym bardziej szybka.

    Jotte