PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników › Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
  • Data: 2005-02-03 11:55:44
    Temat: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Od: "JFRad" <...@...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:ctsmnf$6iq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Re to: JFRad [Thu, 3 Feb 2005 09:10:19 +0100]:

    > [...]
    >
    > I nie zauwazyles ze ja o umowie-zleceniu? Do umow cywilno
    > prawnych ani UP ani kodeks pracy nic nie ma. Moge sobie to
    > zlecenie dac dowolnemu czlowiekowi na dowolnych zasadach
    > jesli oboje sie na nie zgadzamy i kij komu do tego.
    >

    > Kira

    Chyba nie wiesz o czym mówisz.
    Stosunkowo łatwo udowodnić że gro prac wykonywanych na umowę
    zlecenie nosi znamiona normalnego stosunku pracy.
    Umowy zlecenia czy też o dzieło muszą być zawarte ze szczególną
    starannością.
    Łatwo się na tym wysypać.
    Wówczas kontrola PIP, BHP, Sanepid, Skarbowa, sąd pracy, odszkodowanie
    i kary. Dziękuję.
    Z tymi zasadami świadczenia pracy lub usługi to nie jest tak lekko.
    Ja wiem że należy być cholernie ostrożnym.
    Spróbuj np. jako osoba fizyczna zlecić czy też powierzyć jakąś pracę
    człowiekowi który jej nie ma.
    Np. pomalowanie płotu. I próbuj to przeprowadzić zgodnie z prawem.
    Załużmy że nie prowadzisz żadnej działalności gospodarczej, lub prowadzisz,
    ale płot jest twój, lecz nie należy do firmy.