PracaGrupypl.praca.dyskusjePYTANIE O PRACE › Re: PYTANIE O PRACE
    From: "Asia Witek" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PYTANIE O PRACE
    Date: Sun, 7 Dec 2003 17:45:57 +0100

    Użytkownik "KAROLA" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:462b.00000090.3fd32687@newsgate.onet.pl...
    > WITAM MAM PYTANIE JESTEM PRAWNICZKA A JUZ PRAWIE ROK SZUKAM PRACY .

    [ciach]

    tez skonczylam studia prawnicze, sporo znajomych z roku ma problem ze
    znalezieniem pracy wiec wiem o czym piszesz. Rozwiazan jest kilka:
    - przekwalifikowac sie totalnie (co zrobilam ;)
    - znalezc sobie nisze na rynku prawniczym i w tym sie specjalizowac
    - zrobic aplikacje
    - udzielac porad prawnych bez aplikacji (cos jakby drgnelo ostatnio na tym
    polu)
    - zostac na uczelni
    - robic podyplomowke np. z prawa UE ew. samemu sie doksztalcic w tym
    zakresie i uderzac gdzie sie da ;)
    - zastanowic sie czy na pewno dobrze sie wzielas za szukanie pracy. Masz
    wyzsze wyksztalcenie, znasz jezyki obce (btw jak znajomosc terminologii
    prawniczej?), masz praktyke, Poznan jest sporym miastem, wiec cos chyba
    mozna zrobic lepiej.

    Po za tym zastanow sie czy zastrzeganie ze interesuje Cie tylko "umowa o
    prace i godne wynagrodzenie" ma sens w Twojej sytuacji ;) Latwiej znalezc
    prace w ramach umowy zlecenia, zleceniodawcy placa calkiem przyzwoicie, a
    ubezpieczenie mozna sobie samemu wykupic.
    Mialabym jeszcze pare uwag, ale wszystko napisali juz przedpiscy, wiec nie
    bede sie powtarzac ;)

    powodzenia
    Asiek