PracaGrupypl.praca.dyskusje › PWr Informatyka

  • 1. Data: 2006-06-28 18:45:02
    Temat: PWr Informatyka
    Od: "Michael" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam

    W zeszłym roku studiowałem na UŚ informatyke... zdałem wszystkie egz. prócz
    jednego do którego na nauczenie nie miałem zbytnio czasu przez pracę
    zawodową; muszę pracować; więcej niż rok temu; szukam dobrych studiów
    zaocznych; najlepiej takich żeby nie uczyli bzdur jak na tym egz. na którym
    mnie obalil (matematyczny dowód na dzielenie dwóch liczb binarnych... bez
    jaj); takich rzeczy uczyć się nie chcę.
    Jak myślicie czy "dam sobie radę" na zaocznych studiach na PWr?
    Myślę o wydziale Informatyki i zarządzania; interesuje się gospodarka,
    biznesem, marketingiem a z tego co widzę to już na pierwszym roku jest jakiś
    przedmiot z zarządzania...
    Składać papiery? :P

  • 2. Data: 2006-06-28 19:06:02
    Temat: Re: PWr Informatyka
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michael" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Myślę o wydziale Informatyki i zarządzania; interesuje się gospodarka,
    > biznesem, marketingiem a z tego co widzę to już na pierwszym roku jest

    Co to jest informatyka dla Ciebie i co chcialbys studiowac na tym kierunku?
    Odpowiedz sobie samemu najpierw.
    Byc moze studia na ktorych z poczaku pokazuja co lezy u podstaw informatyki
    beda dla Ciebie za duza abstrakcja. W takim przypadku moze warto wybrac
    oferte jakiejs prywatnej uczelni, na ktorej studiujac kierunek informatyka
    dowiesz sie jak trzaskac w excelu wykresy, czy policzyc sobie domowy budzet.
    Taki kierunek tez bedzie mial w nazwie slowko "informatyka" ;) ...bo koncu
    robi sie tam cos na komputerach.

  • 3. Data: 2006-06-28 21:14:36
    Od: " Michael" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    budzet.
    > Taki kierunek tez bedzie mial w nazwie slowko "informatyka" ;) ...bo koncu

    Mi chodzi o wiedze przydatną... wiadomo że takie dowody, metody mnożenia
    dzielenia liczb można wiedzieć że są; można znać ich nazwy, można umieć
    poszukać ich w internecie, można umieć policzyć na kartce - jak się ma
    dokładnie napisany algorytm. No ale bez jaj...

    Uczenie tego tak jak tam jest bez sensu; kto nie ściągnał ze ściągi tego
    wyrzucili... ach ten poziom :]

    Równie dobrze mógłbyś się uczyć wyprowadzeń na pamięć procesora 386 albo
    listy jego instrukcji... no ale... po co? :P

    A przedmiot taki jak "Podstawy programowania obiektowego"? Uczą C! (przede
    wszystkim C), miesiąc C++... i nie ma programowania obiektowego :D
    Taka prawda.

    A czego chce się uczyć? Programowanie obiektowe, diagramy UML, wzorce
    projektowe; nowe technologie, projektowanie aplikacji, tworzenie
    dokumentacji, mogłaby być także wiedza nt sieci (technologii, trypologii),
    właściwie coś z telekomuniacji wiedzy też by się przydało (GSM, GPRS, UMTS -
    podstawy)... i wiele innych, przydatnych!

  • 4. Data: 2006-06-28 22:00:18
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > biznesem, marketingiem a z tego co widzę to już na pierwszym roku jest jakiś

    I rok na US jest lajtowy, jesli sobie nie radzisz z prostymi dowodami z WDI to
    nie wiem co mozna Ci doradzic- na kazdych studiach informatycznych masz takie
    smakowitosci jak elektronika, fizyka, w cholere matematyki. Moze pomysl o
    filologii na US- daleko nie masz i laseczek duzo :P

  • 5. Data: 2006-06-28 22:09:25
    Od: "Janusz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A przedmiot taki jak "Podstawy programowania obiektowego"? Uczą C! (przede
    > wszystkim C), miesiąc C++... i nie ma programowania obiektowego :D

    To już zależy od konkretnego wykładowcy. Nie patrz tylko na przedmioty na
    pierwszym roku. Ja np. kończe bazy danych i nie miałem wogóle PHP - czy to
    nie głupota ??? To coś co jest akurat na czasie i napewną przydałoby się.
    Zamiast tego 3 rok pitolenia w C+ który 90 % studentów nie interesuje -
    przynajmniej u mnie. Jestem na prywatnej, ale kiedyś jak byłem na Polibudzie
    miałem taki przedmiot jak "Muzeum" którego trzeba było wychodzić (4 razy) -
    czy jest sens zaimować studentów zbędnymi przedmiotami ? Ciekawe za ile
    stuleci będzie u nas tak jak w USA, że to student wybiera co go interesuje.

  • 6. Data: 2006-06-28 22:31:48
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > smakowitosci jak elektronika, fizyka, w cholere matematyki. Moze pomysl o
    > filologii na US- daleko nie masz i laseczek duzo :P

    Dokladnie. "Rasowy" informatyk powinien radzic sobie z takimi rzeczami bez
    problemu. Podstawa informatyki jest tworcze myslenie i rozwiazywanie
    problemow, a nie wykucie sie konkretnego jezyka.

  • 7. Data: 2006-06-29 06:06:11
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Michael <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > poszukać ich w internecie, można umieć policzyć na kartce - jak się ma
    > dokładnie napisany algorytm. No ale bez jaj...
    [...]
> [...]
    > właściwie coś z telekomuniacji wiedzy też by się przydało (GSM, GPRS, UMTS -
    > podstawy)... i wiele innych, przydatnych!

    To do diagramow UML i wzorcow projektowych sa jakies studia potrzebne?..

    A.

  • 8. Data: 2006-06-29 06:06:15
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2006-06-29 06:23:50
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Marek napisał(a):

    > Dokladnie. "Rasowy" informatyk powinien radzic sobie z takimi rzeczami bez
    > problemu. Podstawa informatyki jest tworcze myslenie i rozwiazywanie
    > problemow, a nie wykucie sie konkretnego jezyka.

    i ot tu właśnie chodzi studia mają nauczyć podstaw i przede wszystkim
    myślenia i radzenia sobie z nowymi technologiami, czyli tak zwana
    samodzielność.

  • 10. Data: 2006-06-29 06:30:06
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Tomek pisze:

    > i ot tu właśnie chodzi studia mają nauczyć podstaw i przede wszystkim
    > myślenia i radzenia sobie z nowymi technologiami, czyli tak zwana
    > samodzielność.

    Tym bardziej, że ,,nowe technologie'' z momentu rozpoczęcia studiów
    stają się często dosyć stare w momencie ich zakończenia.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Gabriel: ''Jerry, come here. If you were a soul, where would you
    hide?''
    Jerry: ''The hell away from you.''