PracaGrupypl.praca.dyskusjePWr Informatyka › Re: PWr Informatyka
    From: " Michael" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PWr Informatyka
    Date: Wed, 28 Jun 2006 21:14:36 +0000 (UTC)

    > Co to jest informatyka dla Ciebie i co chcialbys studiowac na tym kierunku?
    > Odpowiedz sobie samemu najpierw.
    > Byc moze studia na ktorych z poczaku pokazuja co lezy u podstaw
    informatyki
    > beda dla Ciebie za duza abstrakcja. W takim przypadku moze warto wybrac
    > oferte jakiejs prywatnej uczelni, na ktorej studiujac kierunek informatyka
    > dowiesz sie jak trzaskac w excelu wykresy, czy policzyc sobie domowy
    budzet.
    > Taki kierunek tez bedzie mial w nazwie slowko "informatyka" ;) ...bo koncu
    > robi sie tam cos na komputerach.

    Mi chodzi o wiedze przydatną... wiadomo że takie dowody, metody mnożenia
    dzielenia liczb można wiedzieć że są; można znać ich nazwy, można umieć
    poszukać ich w internecie, można umieć policzyć na kartce - jak się ma
    dokładnie napisany algorytm. No ale bez jaj...

    Uczenie tego tak jak tam jest bez sensu; kto nie ściągnał ze ściągi tego
    wyrzucili... ach ten poziom :]

    Równie dobrze mógłbyś się uczyć wyprowadzeń na pamięć procesora 386 albo
    listy jego instrukcji... no ale... po co? :P

    A przedmiot taki jak "Podstawy programowania obiektowego"? Uczą C! (przede
    wszystkim C), miesiąc C++... i nie ma programowania obiektowego :D
    Taka prawda.

    A czego chce się uczyć? Programowanie obiektowe, diagramy UML, wzorce
    projektowe; nowe technologie, projektowanie aplikacji, tworzenie
    dokumentacji, mogłaby być także wiedza nt sieci (technologii, trypologii),
    właściwie coś z telekomuniacji wiedzy też by się przydało (GSM, GPRS, UMTS -
    podstawy)... i wiele innych, przydatnych!