PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACODAWCY TO PADLINA !!! › Re: PRACODAWCY TO PADLINA !!!
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACODAWCY TO PADLINA !!!
    Date: Wed, 10 Apr 2002 10:32:43 +0200

    Krzysztof Kosminski wrote:

    > (...)
    > (...)
    > Ja tam marzę o tym, żeby wreszcie w Polsce można było z dnia na dzień
    > wywalić na zbity pysk pracownika, który nie wypełnia obowiązków albo
    > działa na szkodę pracodawcy. Bez ryzykowania późniejszymi procesami.

    Statystycznie biorąc % kiepskich pracowników jest tyle, co kiepskich
    pracodawców. Zwróć jednak uwagę, że działanie na szkodę firmy np. spółki
    jest charakterystyczne dla członka zarządu, nie pracownika. Prawne
    podstawy takiego poglądu sięgają korzeniami KH i dalej, a trudno
    posądzić jego autorów o lewicowe poglądy. Ryba psuje się od głowy.

    > (...)
    > Albo, kiedy w sklepie widząc na półce swoją ulubioną kawę, pytam ile kosztuje, a
    > sprzedawczyni z rozbrajającym uśmiechem odpowiada, ze jej nie ma.
    > (...)

    to pracodawca decyduje, że sprzedawca jest osobą, która służy do
    podawania towaru, nie sprzedawania. Kupując "malucha" nie oczekuj, że
    będzie miał cynkowaną karoserię, klimę i osiągał 100km/h w 7,23 s.

    Kodeks pracy jest tak samo niekorzystny, a może i bardziej dla
    pracownika jak dla pracodawcy.

    Pomyślności w interesach:

    Evil HR Manager