PracaGrupypl.praca.dyskusjePIT2- pomocy › Re: PIT2- pomocy
    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIT2- pomocy
    Date: Wed, 2 Jul 2003 12:45:00 +0200

    news:2f4a.0000013f.3f02b1ee@newsgate.onet.pl...
    > Formalne zawieszenie dzialanosci jest mozliwe tylko przy karcie podatkowej
    (?)
    > jesli sie nie myle, ja sie rozliczam na zasadach ogolnych i z tego co wiem
    nie
    > mozna oficjalnie tego zalatwic. Wyglada to tak, ze co miesiac skladam
    zerowy
    > VAT-7 i jeszcze nigdy nie skladalam PIT5, bo mam go zlozyc dopiero po
    > osiagnieciu pierwszego dochodu (potem musze juz skladac co miesiac nawet
    zerowe)
    > W ZUS mam "zawieszona dzialalosc" - nie place skladek.

    Ale jakieś pisemko do US składałaś? O przerwie w prowadzeniu działalności? Z
    tego co wiem, to w ZUS powinnaś się wyrejestrować podając przyczynę "inne"
    (chyba), bo oni w ogóle pojęcia "zawieszenia działalności" nie znają.

    > Dlatego w PIT 5 nic sobie sama nie odliczam.

    Jeżeli zgłosiłaś do US, że przez jakiś nieokreślony czas nie będziesz
    prowadzić DG to w ogóle PIT-5 nie składasz, bo żadnych obrotów nie masz.

    > Sprawa jest o tyle delikatna, ze lepiej zeby moj pracodawca nie wiedzial,
    ze
    > prowadze dzialanosc. wiec wolalabym nic nie tlumaczyc tylko podpisac
    > oswiadczenie, zeby pobierali 1/12 stawki.
    > Gdbybm zaczela jeszcze rozliczac swoja dzialanosc gosp. to jakos bym to
    > uwzglednila.
    > Czy moge tak postapic ??

    Wiesz, postąpić tak możesz, ale jakie mogą być konsekwencje? Może żadnych,
    ale tego póki co nie wie nikt. Jeżeli "odwiesisz" DG to na PIT-5 podatek
    musisz liczyć zgodnie z ustawą i tam tzw. kwotę wolną od podatku
    uwzględniać. Czyli właściwie dopiero w tym momencie powinnaś zgłosić
    pracodawcy, że prowadzisz DG.
    Ale przecież nie musisz mu mówić, na czym ta DG polega! Myślisz, że będzie
    taki dociekliwy? Zawsze możesz powiedzieć, że tak właściwie to prowadzi ją
    mąż/brat/itp., a jest na Ciebie, żeby nie płacić ZUS-u. Ale jeżeli chodzi o
    konkurencję to uważaj, bo znam pracodawcę, który zupełnie przypadkiem,
    odkrył, że jego pracownik ma konkurencyjną firmę... no i nie dość, że
    pracownik wyleciał z hukiem to jeszcze go do Sądu pozwał za odebranych
    klientów, itp. Jak się sprawa zakończyła to nie wiem.
    pzdr
    Kasia