PracaGrupypl.praca.dyskusjePILNE!!! HELP! Czy szef moze cofnac urlop na dni sylwestrowe, ktory podpisal 3 tygodnie temu??? › Re: PILNE!!! HELP! Czy szef moze cofnac urlop na dni sylwestrowe, ktory podpisal 3 tygodnie temu???
    From: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PILNE!!! HELP! Czy szef moze cofnac urlop na dni sylwestrowe, ktory
    podpisal 3 tygodnie temu???
    Date: Thu, 19 Dec 2002 08:45:12 +0100

    > Czy szef moze mi cofnac urlop? (to najwazniejsze!!!)
    >
    > Czy moge ubiegac sie o jakies odszkodowanie? (moze i jestem samobojca, ale
    > desperatem ;))

    ).

    Oto, co mówi w tej kwestii KP

    Art. 164. § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.
    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika
    w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    Ale z drugiej strony

    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Z trzeciej jednak strony, w ten sposób można tak ułozyć pracę w firmie, że
    nikt nie będzie miał urlopu

    skoro bierzesz urlop na sylwestra, to rozumiem, że tegoroczny masz jeszcze
    niewykorzystany?

    Pozdrawiam
    Jakub