PracaGrupypl.praca.dyskusje › + + P R O T E S T + +

  • 1. Data: 2003-05-22 11:46:35
    Temat: + + P R O T E S T + +
    Od: "kret" <k...@o...pl>

    Tekst do przesyłania dalej:
    --------

    Premier Kołodko planuje zmniejszenie dopuszczalnej stawki kosztów
    uzyskania przychodów z tytułu praw autorskich z 50 do 20%, przy
    jednoczesnej zamianie rozliczania twórców na podatek liniowy 19%. Co
    to oznacza i dlaczego jest ważne?

    Oznacza to, że przeciętny wykładowca akademicki będzie miał w
    przyszłym roku pobory niższe o 10-15%.

    Oznacza to, że budżet nic na tym nie zyska.

    Oznacza to, że zyskają na tym tylko krezusi. Nazywani przez Kołodkę
    "prawdziwymi twórcami"!

    Kto nie wierzy, niech przeczyta tabelkę:

    brutto___podatek50*____podatek19**
    74048____6504__________11255
    148096__17611__________22510
    300000__47992__________45600

    *koszty 50%, progresja wg skali na rok 2003
    **koszty 20%, podatek liniowy 19%

    Jak widać, "prawdziwy twórca" zaczyna się gdzieś od 300 tysięcy
    brutto.

    Proszę o poparcie protestu w tej sprawie i rozsyłanie tego maila
    dalej!

    Pozdrawiam
    Marcin Miłkowski, jeden z inicjatorów

    Apel w sprawie utrzymania 50% kosztów uzyskania przychodów
    z tytułu prawa autorskiego:
    http://www.PetitionOnline.com/koszty50/petition.html
    .
    Brońmy ludzi twórczych przed zakusami fiskusa!

    PS. W proteście jest jedna literówka, ale byłoby nieuczciwe, gdybym
    redagował tekst, który podpisało już ponad 200 osób.

  • 2. Data: 2003-05-22 11:55:12
    Temat: Re: + + P R O T E S T + +
    Od: "???" <?@wp.pl>

    > *koszty 50%, progresja wg skali na rok 2003
    > **koszty 20%, podatek liniowy 19%
    a czy na pewno te koszty 20% sie utrzymaja dla tworcow?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-22 12:09:25
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Jak już chceci protestować to może jakoś wspólnie. W dupę dostają prawie
    wszyscy obywalele tego kraju, jak nie w ten to w inny sposób. Np. zabranie
    ulg wyciągnie całkiem sporą sumkę niemal każdemu obywatelowi. BTW nie
    rozumiem jak mozna było ufać biznesmenom z SLD - PZPR.

  • 4. Data: 2003-05-22 14:16:35
    Od: Nuno <n...@p...com>

    winetu wrote:

    > Jak już chceci protestować to może jakoś wspólnie. W dupę dostajš prawie
    > wszyscy obywalele tego kraju, jak nie w ten to w inny sposób. Np. zabranie
    > ulg wycišgnie całkiem sporš sumkę niemal każdemu obywatelowi. BTW nie
    > rozumiem jak mozna było ufać biznesmenom z SLD - PZPR.

    A jak można było ufać AWSowi? Krzaklewski, Buzek i spółka?
    Jak widać mamy wybór pomiędzy AIDS a dżumš :-(

    --
    n...@p...com
    GG#:789298

  • 5. Data: 2003-05-22 15:45:24
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Nuno" <n...@p...com> napisał w wiadomości
    > winetu wrote:

    > A jak można było ufać AWSowi? Krzaklewski, Buzek i spółka?
    > Jak widać mamy wybór pomiędzy AIDS a dżumą :-(

    Masz b. dużo racji i też mi jest b. trudno dostrzec alternatywę, ale jeszcze
    żaden rząd aż tak nie przykrecił śrub ludowi jak ten własnie socjalistyczny.

  • 6. Data: 2003-05-23 07:26:09
    Od: "kret" <k...@o...pl>

    Nie jestem miłośnikiem AWS-u ani innych takich organizacji, ale przynajmniej
    wprowadzili cztery poważne reformy, które SLD zaprzepaszcza i niweczy. SLD
    osiem lat temu i teraz nie zrobiło NIC oprócz ruchów pozorowanych, łatania
    dziur przez wyciąganie ludziom pieniędzy z kieszeni i zawłaszczania
    wszelkich dających się zagospodarować politycznie i stołkowo miejsc (media,
    pół-państwowe spółki i mnożące się agencje z miejscami "pracy" dla kolesi).
    Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć różnicy między kierunkiem
    socjalistyczno-oportunistycznym a progospodarczo-rynkowym.

    pk

  • 7. Data: 2003-05-23 08:51:51
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "kret" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć różnicy między kierunkiem
    > socjalistyczno-oportunistycznym a progospodarczo-rynkowym.

    Tak jeszcze mi przyszły 2 sprawy do głowy rożniący ten rząd o poprzednich.
    1 o której częściowo wspomniałeś to że ich polityka gospodarcza to tylko
    szukanie kasy dla budżetu bez uwzględniania następstw gospodarczych jakie
    niesie to wysysanie gotówki od wszystkich podmiotów jakich tylko się da.
    2 Zakłamanie jakiego jescze nie było, ale tutaj nie będę się rozpisywał bo
    przykładów jest tyle, że starczy na pracę doktorską.

  • 8. Data: 2003-05-23 15:35:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    winetu napisał:

> [...]
    > niesie to wysysanie gotówki od wszystkich podmiotów jakich tylko się da.

    Zapomniałeś o jednym - od 1989 roku wszystkie rządy jadą na sprzedaży
    majątku pozostałego po socjaliźmie, a tego jest już coraz mniej. Kiedyś
    taki moment musiał nadejść - porównaj sprawę deficytu budżetowego
    planowanego przez ostatni rząd AWSu, ten co to domknąć się nijak nie
    chciał. Gdyby wygrał AWS robiłby to samo co teraz SLD - rzeczywistość
    mocno rewiduje programy polityczne. ;)

    Flyer