eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeOto co usłyszałam w doradztwie personalnym › Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
    Date: Thu, 19 May 2005 17:10:07 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 73
    Message-ID: <d6iaf5$mvf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ee899$428b1cef$539058d3$11814@news.chello.pl>
    <d6fd9g$ms$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <84bc6$428b3aac$539058d3$25093@news.chello.pl>
    <d6fgj7$rd1$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.sqy7c2aa66u498@blaster>
    <d6fogp$rad$1@nemesis.news.tpi.pl> <d6fori$djn$1@inews.gazeta.pl>
    <d6i52s$fn0$1@nemesis.news.tpi.pl> <d6i7am$jqb$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: atw172.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1116515621 23535 83.27.4.172 (19 May 2005 15:13:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 May 2005 15:13:41 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:150196
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d6i7am$jqb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości
    > news:d6i52s$fn0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > [...]
    >
    > Korci mnie, żeby odpisać, ale klient to klient - trzeba go szanować.
    Jeżeli
    > masz ochotę kontynuować - napiszę na priv.

    Nie interesuje mnie, jaka to firma i co o niej dokladnie mowia - moja uwaga
    dotyczyla zaobserwowanej sytuacji ogolnej.

    Natomiast chetnie i to nie na priva opisze akcje, co do ktorej by mi sie
    bardzo spodobalo, gdyby ktos z dotknietych problemem ja wykonal. Avon jakos
    szczatkowo to wykonal po aferze z ich kierowniczkami, ale IMHO nie
    wykorzystali okazji w pelni.
    1. Listy do bylych pracownikow (lub inna forma przekazania im prosby) z
    serdeczna prosba o anonimowe i mozliwie szczegolowe opisanie firmie swoich
    negatywnych wrazen, jesli takie byly, z czasu pracy w niej - alternatywnie
    lub dodatkowo, ogloszenie w gazecie z prosba do bylych pracownikow o
    wypelnienie ankiety na stronach internetowych. Jesli tylko ludzie uwierza w
    anonimowosc i w to, ze firmie naprawde zalezy na tej opinii, beda bardzo
    chetni sie wyzalic. Ankieta powinna byc w formie pytan otwartych, z polami
    tekstowymi, a nie testu wyboru.
    2. Na podstawie zebranego materialu - podjecie odpowiednich dzialan
    naprawczych (tego sie nie da sprecyzowac bez materialu).
    3. Ogloszenie w gazecie w formie listu i/lub rozeslanie do bylych listu z
    tekstem w rodzaju "Jestesmy Wam bardzo wdzieczni za wskazanie nam problemow,
    ktore mialy miejsce podczas Waszej pracy z nami. Dzieki Wam dostrzeglismy je
    i podjelismy dzialania, ktore usunely ich przyczyny (wymienic). Przepraszamy
    tych z Was, ktorzy wskutek bledow kierownictwa nie maja dobrych wspomnien z
    pracy u nas. Zalezy nam na tym, zeby nasi pracownicy byli/czyli sie
    [zadowoleni, szanowani, cokolwiek, czego brakowalo wtedy] tak samo, jak nasi
    klienci i obecnie dokladamy wszelkich staran ku temu."

    Zeby ktos nie pomyslal, ze to skutek wyroku sadowego, na dole notka, ze
    niniejszy list powstal w ramach zainicjowanych przez firme badan opinii
    wsrod jej bylych pracownikow. Ba, jesli cenni ludzie odchodzili sami, to
    mozna poslodzic i zaprosic do sprawdzenia osobiscie, jak jest teraz :)

    Opcja gazetowa p. 3 ma wielki sens, jesli klientami sa prywatni konsumenci.
    W czasach rozpowszechnionego obrazu zle traktujacego pracownikow pracodawcy
    firma, ktora by pokazala, ze jest inna i potrafi sie przyznac do bledu w tej
    mierze bez ciagania jej po sadach zdobylaby powszechna sympatie. Media by
    rowniez podjely temat i chcialy zrobic o tym reportaz - ze stanowiska
    przyjaznego firmie. Przyznanie sie do juz naprawionego bledu w takim
    zakresie jest bardzo bezpieczne w porownaniu do przyznania sie do bledu np.
    w jakosci produktu - w firmach, gdzie sie zle dzieje z nastrojami, wszyscy z
    wyzszego szczebla zazwyczaj udaja, ze wszystko jest super i wydaja sie
    calkowicie tepi i nie dostrzegajacy, co sie dzieje lub obojetni na te
    nastroje. To ludzi frustruje jeszcze bardziej niz bezposrednia przyczyna
    problemu i pokazanie, ze dostrzegaja i obojetni nie sa robi bardzo dobrze
    "ofiarom".

    Ale w Polsce takiej kultury postepowania, obecnej na Zachodzie, nie ma.
    Jedna TPSA miala jaja przeprosic publicznie, i to klientow i choc dobry
    pijar nie pomoze tam, gdzie produkt i obsluga nawalaja i to takze po
    przeprosinach, to jest to jedyna rzecz ich dotyczaca, ktora wywoluje we mnie
    pozytywne oceny.

    >
    > P.S. Im dalej w las tym więcej drzew ;-)
    >

    Coz, z zainteresowaniem czekam na wyniki.

    I.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1