PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osoba bliska a kodeks pracy!!!???

  • 1. Data: 2002-03-01 19:34:19
    Temat: Osoba bliska a kodeks pracy!!!???
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest z pracą u bliskiej rodziny. Czy naprzykład żona może sprzedawać
    w sklepie u męża jeśli jest niezatrudniona? Jeśli tak to jaki przepis mówi o
    tym? Nie wiem jak to dokładnie jest w praktyce ale uważam za głupotę jeśli
    trzeba zatrudnić małżonkę jak chce się pojechać po towar i niema komu w tym
    czasie sprzedawać, albo jest wielki ruch w sklepie i człowiek sam się nie
    wyrabia.

  • 2. Data: 2002-03-01 20:11:32
    Temat: Re: Osoba bliska a kodeks pracy!!!???
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    Na stronie o poradach prawnych
    http://www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTc4Ng== znalazłem taki zapis.
    Niestety nie jest tam podany żadny paragraf mówiący o tym. Czy ktoś może m
    w tym pomóc?

  • 3. Data: 2002-03-02 07:58:40
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    Niestety.Żona jest osobą współpracującą i musi być zarejestrowana.Tak
    stanowią przepisy ZUS.W przeciwnym wypadku żona pracuje na czarno.
    Użytkownik telemaniak <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5ol31$7t9$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-03-02 09:07:24
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "telemaniak" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest z pracš u bliskiej rodziny. Czy naprzykład żona może
    sprzedawać
    > w sklepie u męża jeœli jest niezatrudniona?

    Nie można zatrudnić osoby z którą prowadzi sie wspólne gospodarstwo domowe.
    Osoba taka nie może być pracownikiem, z mocy prawa jest ona osobą
    współpracujacą. Możesz opłcać dla niej ZUS, ale nie musisz.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-03-03 10:20:54
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Osoba taka nie może być pracownikiem, z mocy prawa jest ona osobą
    > współpracujacą. Możesz opłcać dla niej ZUS, ale nie musisz.

    Interesuje mnie jaki akt prawny mówi o tym?

  • 6. Data: 2002-03-03 10:44:03
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    > Interesuje mnie jaki akt prawny mówi o tym?

    Znalazłem przepis mówiący o rzemieślinkach
    Ustawa z 22 marca 1989r Dziennik ustaw nr 17 poz.92 Art.2 $(paragraf)5 punkt
    4.

    Do liczby pracowników nie wlicza się ... członków rodziny pozostających we
    wspólnym z rzemieślnikiem gospodarstwie domowym.

    Ale ten przepis dotyczy rzemieśliników. A ja szukam przepisu mówiącego o
    zwykłych przedsiębiorcach.

  • 7. Data: 2002-03-03 16:46:00
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > wspólnym z rzemieślnikiem gospodarstwie domowym.
    >
    > Ale ten przepis dotyczy rzemieśliników. A ja szukam przepisu mówiącego o

    Ustawa Ordynacja Podatkowa.

    Wiesiek

  • 8. Data: 2002-03-04 23:21:49
    Od: "Marcin" <m...@b...com.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a5q4om$kem$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Osoba taka nie może być pracownikiem, z mocy prawa jest ona osobą
    > współpracujacą. Możesz opłcać dla niej ZUS, ale nie musisz.

    Oj musisz musisz. Poczytaj dokładnie przpisy ubezpieczeniowe?

  • 9. Data: 2002-03-05 07:48:17
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin" <m...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    > wiadomości news:a5q4om$kem$1@news.tpi.pl...

    > domowe.
    >
    > Oj musisz musisz. Poczytaj dokładnie przpisy ubezpieczeniowe?

    Nie musisz. Ty możesz prowadzić działalność gospodarczą, Twoja żona może
    pracować, może wychowywać dzieci, może być osobą współpracujacą (ale nie
    musi - więc możesz z niej zrobic osobę współpracujacą i opłacać na nia ZUS,
    ale nie musisz).

    Wiesiek