PracaGrupypl.praca.dyskusjeOrganizacja pracy na wsi... › Re: Organizacja pracy na wsi...
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Organizacja pracy na wsi...
    Date: Tue, 01 May 2007 14:04:05 +0200

    On 27 Apr 2007 12:21:33 -0700, Monika wrote:

    >Witam serdecznie,
    >

    >szukam sposobu na dorobienie w małej miejscowości wiejskiej. Nie
    >wchodzi raczej w rachube agroturystyka ani rękodzieło...chociaż to
    >drugie może i wchodziłoby w gre. Staram się znaleźć jakoś pracę dla
    >mojej mamy, ma 40 lat, pracowała w ogrodnictwie, ma też zdolności
    >manualne...myślałam o jakiejś szklarni, ale nie wiem czy to byłoby
    >dochodowe no i jeszcze jeden problem..zbyt...może macie jakiś pomysł,
    >radę? Dodam tylko, że jest sporo taniej siły roboczej.
    >A i jeszcze jest nowa świetlica, która też ewentualnie można
> [...]

    Produkcja sadzonek orzecha włoskiego i leszczyny. Obecnie jest na to
    szał ze względu na dopłaty. Do tego dochodzi kwestia rozstrzygnięcia
    sprawy, która gdzieś się poniewiera w europejskich trybunałach,
    związanej ze zrównaniem wysokości dopłat do sadów orzecha włoskiego i
    leszczyny ze stawkami w starej Unii.
    Oprócz tego produkcja i sprzedaż wszelkich roślin ozdobnych oraz
    choinek, tylko trzebaby to zorganizować tak żeby podlegać pod KRUS, a
    nie pod ZUS.
    Jeśli ma dostęp do wikliny lub trzciny, to różnego rodzaju plecionki
    (koszyki, ozdoby typu zające wielkanocne, bożonarodzeniowe). Jeśli
    dostęp do łąk, to jakieś bukiety, palmy wielkanocne, może jakieś
    oryginalne ozdoby choinkowe?
    Jeśli umie szydełkować, jakieś koronki robić, to może coś na wzór
    tego:
    http://koniakow.com/sklep_stringi.php
    Podobno hit eksportowy.

    Co do zbytu, to niech napisze uproszczony plan biznesowy. Znając
    koszty, skalę, rodzaj i czas produkcji będzie można go uzupełnić o
    rynki zbytu.
    Oprócz tego podaj jakieś informacje związane z ubezpieczeniami
    społecznymi (rencistka, bezrobotna, pracująca, rolnik, domownik
    rolnika). Jak napiszesz coś więcej, to zerknę na nowy PROW i inne
    programy unijne i będę mógł podpowiedzieć coś więcej.

    Co do taniej siły roboczej, to taniość odpowiada jakości wykonanej
    pracy. Wiem z doświadczenia.

    Poza tym pytanie bardziej na pl.biznes. Tutaj większość ludzi zajmuje
    się bzdurami pokroju Kodeksu Pracy i narzekaniem na bezrobocie.

    --
    pozdrawiam
    Bremse