PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oplata jednorazowa/kazdorazowa?

  • 1. Data: 2002-11-09 18:18:50
    Temat: Oplata jednorazowa/kazdorazowa?
    Od: "!Blob!" <T...@r...pl>

    Witam!

    Wykonuje pewna prace, latwiej bedzie jesli powiem, ze sa to skrypty do
    stron. Czesto sprzedaje je znajomemu, ktory robi strony w oparciu o te
    skrypty, ostatnio napisalem cos, co moze sie mu przydac wielokrotnie, wiec
    teraz - albo sprzedaje mu za kazdym razem jak bedzie chcial go wykorzsytac,
    albo sprzedam mu go jednorazowo i na zawsze (robta co chceta dalej z tym
    skryptem). Przy zalozeniu ze jednostkowo (za jedno uzycie) wyceniam go na
    1000 zl (to nie jest prawdziwa cena, ale chodzi mi o m/w mnoznik jaki
    zastosowac) to ile powinienem wziasc za skrypt razem z prawami?

    Na oko to moze mu sie on przydac 1 a moze i 10, z drugiej strony mi by sie
    przydalo teraz troche gotowki, ale patrzac przyszlosciowo to mniej moge
    zarobic. Ale biorac pod uwage ze on juz te skrypty bedzie mial nic nie stoi
    na przeszkodzie uzywania ich ponownie, choc mam do niego zaufanie. :)

    --
    !Blob!

  • 2. Data: 2002-11-10 12:12:06
    Temat: Re: Oplata jednorazowa/kazdorazowa?
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik !Blob! <T...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqjjhm$jh3$...@n...tpi.pl...
> [...]
    stoi
    > na przeszkodzie uzywania ich ponownie, choc mam do niego zaufanie. :)

    Jesli sprzedajesz bez zadnej umowy to lepiej dalej trzymja sie sprzedazy
    "kazdorazowej"
    A jak sprzedac jeden raz to z prawami autorskimi i pa pa pa wszelkie
    poprawki i aktualizacje odpłatnie jako usługa.

    rafal

  • 3. Data: 2002-11-10 12:17:04
    Od: "Leszek.Pawlisz" <l...@p...pl>

> [...]
    > zastosowac) to ile powinienem wziasc za skrypt razem z prawami?
    > Na oko to moze mu sie on przydac 1 a moze i 10, [...]

    Jesli tak, to wzialbym miedzy 2 a 4 tys. i sprawa jest zamknieta.

    > Ale biorac pod uwage ze on juz te skrypty bedzie mial nic nie stoi
    > na przeszkodzie uzywania ich ponownie, choc mam do niego zaufanie. :)

    W przeszlosci kiedy ktos mi mowil "nie wierz nikomu w interesach",
    to po prostu nie sluchalem i wierzylem, a potem na takim zaufaniu
    sie przejezdzalem i gorzko zalowalem. Jesli bedzie te skrypty po
    pierwszym razie mial, to wczesniej czy pozniej je wykorzysta
    (niekoniecznie tak bedzie, ale tak MUSISZ przyjac).

    --
    pozdrowienia
    Leszek Pawlisz, Krakow