PracaGrupypl.praca.dyskusjeOkulary - kiedy przysluguje refundacja ? › Re: Okulary - kiedy przysluguje refundacja ?
    From: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Okulary - kiedy przysluguje refundacja ?
    Date: Tue, 14 May 2002 14:54:08 +0200

    Pióro J. wyjaśnienia PiZS 2002/3/40 - t.3
    Zdaniem Państwowej Inspekcji Pracy.

    Zgodnie z § 8 ust. 2 w związku z § 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na
    stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U.z 1998 r. nr 148
    poz.973) pracodawca jest obowiązany - zgodnie z zaleceniem lekarza -
    zapewnić okulary korygujące wzrok każdej osobie zatrudnionej, w tym
    praktykantom i stażystom, jeżeli:
    - osoba ta użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę
    dobowego wymiaru czasu pracy,
    - wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej
    opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze
    monitora ekranowego.
    Wobec znacznie zróżnicowanych cen szkieł optycznych i oprawek pracodawca
    może mieć wątpliwości co do obowiązku ponoszenia pełnych kosztów wykonania
    okularów. Względy słuszności przemawiają za tym, by pracodawca ponosił pełny
    koszt robocizny i szkieł o parametrach oznaczonych przez lekarza. Nie ma
    natomiast formalnoprawnych przeszkód, aby pracodawca ograniczył swój udział
    w ponoszeniu kosztów oprawy poprzez ustalenie kwoty partycypacji nie niższej
    jednak niż koszt oprawy odpowiadającej co najmniej standardowi podstawowemu.

    Mam nadzieję, że to Ci pomoże.
    Pozdrawaiam
    Jerzy Borowski