PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia - umowa o prace na 6 mies

  • 1. Data: 2003-04-30 05:32:09
    Temat: Okres wypowiedzenia - umowa o prace na 6 mies
    Od: "Sigi" <m...@N...poczta.fm>

    Mam sytuacje jak w temacie tzn. umowe o prace na 6 mies. W umowie nie ma ani
    slowa o okresie wypowiedzenia. Wiec moje pytania:

    1. Przychodze dzisiaj do szefa i mowie mu ze chce odejsc. Jaki okres ma mnie
    prawo przytrzymac? Bo przy umowie na czas nieokreslony to miesiac, prawda?
    Czy ten okres ma zwiazek z dniem miesiaca, lub z dniem podpisania umowy
    (byla podpisana 1 lutego)?

    2. Pracuje przy projekcie, przy ktorym jesli odejde, beda problemy z
    ukonczeniem, byc moze niedotrzymany kontrakt. Czy z powodu mojego odejscia i
    takich skutkow moze mi cos grozic np. jakies oskarzenia, zepsucie papierow
    (tzn. jakies zwolnienie dyscyplinarne)? Nie znam dokladnie tych procedur
    wszystkich ;)

    Dzieki wielkie za konkretne odpowiedzi

    --
    Sigi

  • 2. Data: 2003-04-30 09:27:32
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia - umowa o prace na 6 mies
    Od: "ak" <j...@j...com>

> [...]
    > Czy ten okres ma zwiazek z dniem miesiaca, lub z dniem podpisania umowy
    Jesli w umowie nic nie jest zaznaczone to okres wypowiedzenia 1 miesiac

> [...]
    > (tzn. jakies zwolnienie dyscyplinarne)? Nie znam dokladnie tych procedur
    Jesli w umowie nie masz opisanej zadnego zapisu to nic ci nie moga zrobic,
    NIC.
    Czytaj dokladnie to co podpisujesz.
    pozdr
    jm

  • 3. Data: 2003-04-30 10:13:37
    Od: t...@p...onet.pl

    > mnie
    > Jesli w umowie nic nie jest zaznaczone to okres wypowiedzenia 1 miesiac

    Z tytulu watku wynika ze umowa na 6 m-cy wiec jak to jest? Bo to sa raczej 2
    rozne przypadki.

    P,
    Tomek.

  • 4. Data: 2003-04-30 10:20:44
    Od: "ak" <j...@j...com>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Z tytulu watku wynika ze umowa na 6 m-cy wiec jak to jest? Bo to sa
    raczej 2
    > rozne przypadki.
    Jesli chcesz rozwiazac umowe przez okresem 6 miesiecznym to okres
    wypowiedzenia jesli umowa inaczej nie okresla 1 miesiac, i taka wlasnie mam
    umowe, ale mozna w umowie ustalic 14 dni.
    pozdr
    jm

  • 5. Data: 2003-04-30 10:29:40
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wypowiedzenia jesli umowa inaczej nie okresla 1 miesiac, i taka wlasnie mam
    > umowe, ale mozna w umowie ustalic 14 dni.

    To jest jasne ...
    Nie o to mi chodzilio tylko o to zeby autor sprecyzowal jaki ma rodzaj umowy.
    Gosc pisze ze ma umowe na 6 m-cy (doczytalem :-)) zatem jest to czas okreslony.
    Czy przypadkiem nie jest tak ze jesli w takiej umowie strony nie zawarly info o
    okresie wypowiedzenia to takiej umowy nie mozna zerwac przed jej uplywem (tak
    jest np w przypadku wynajmu mieszkania)

    P.
    Tomek.

  • 6. Data: 2003-04-30 10:45:16
    Od: "ak" <j...@j...com>

> [...]
    info o
    > okresie wypowiedzenia to takiej umowy nie mozna zerwac przed jej uplywem

    Jasne ze moga ja zerwac ale z zachowaniem okresu wypowiedzenia (1 miesiac
    standardowo, 14 dni jesli jest jakis zapis w umowie)
    Nie dopuszczalne jest aby zawierajac umowe o prace nie mozna byloby jej
    rozwiazac.
    Jest to niedopuszczalen dla obu stron.
    pozdr
    jm

  • 7. Data: 2003-04-30 10:47:27
    Od: "Sigi" <m...@N...poczta.fm>

> [...]
    umowy.
    > Gosc pisze ze ma umowe na 6 m-cy (doczytalem :-)) zatem jest to czas

    Napisalem wyraznie w tytule ze umowa jest o prace, na czas okreslony, na
    okres 6 mies. Szczerze mowiac poszedlem rano do kadrowej i spytalem. Ona
    mowi ze dwa tygodnie. Wiec skoro firma tak mowi, to tak bedzie ;)

> [...]
    info o
    > okresie wypowiedzenia to takiej umowy nie mozna zerwac przed jej uplywem

    Tez tak slyszalem. Czy jest to prawda? Bo jesli tak to troche by to bylo
    bezsensowne. Po miesiacu chce odejsc, i co? nie pozwoli mi pracodawca? Co mu
    z pracownika ktory tylko mysli zeby odejsc. Toz to sabotazysta w firmie :)
    Ale tutaj pewnie moze mnie podac do sadu, za niewywiazywanie sie z umowy.

    pzdr
    Sigi

  • 8. Data: 2003-05-01 00:13:34
    Od: "Robal" <b...@w...pl>

    > Mam sytuacje jak w temacie tzn. umowe o prace na 6 mies. W umowie nie ma
    ani
    > slowa o okresie wypowiedzenia. [cut]

    Umowy takiej nie mozna rozwiazac w drodze wypowiedzenia.

    > 1. Przychodze dzisiaj do szefa i mowie mu ze chce odejsc. Jaki okres ma
    mnie
    > prawo przytrzymac?

    Jezeli szef sie nie zgodzi na rozwiazanie umowy za porozumieniem stron to
    bedziesz musial pracowac do konca terminu umowy.

    > Bo przy umowie na czas nieokreslony to miesiac, prawda?

    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony jest
    uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi: 1) 2
    tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy, 2) 1
    miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy, 3) 3
    miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    > Czy ten okres ma zwiazek z dniem miesiaca, lub z dniem podpisania umowy
    > (byla podpisana 1 lutego)?

    Okres ten ma zwiazek z chwila kiedy oswiadczenie o wypowiedzeniu zostalo
    zlozone drugiej stronie. Okresy wypowiedzenia moga ulec wydluzeniu z mocy
    prawa w przypadku kiedy wypowiedzenie nie zostanie zlozone w sobote (przy
    okresach wypowiedzenia liczonych w tygodniach), w ostatnim dniu miesiaca(
    przy okresach wypowiedzenia liczonych w miesiacach)

    Przyklad 1/ Pracownik pracuje 3 miesiace. Obowiazuje go 2 tygodniowe
    wypowiedzenie. Wypowiada umowe w poniedzialek 5 maja 2003. Mijaja 2
    tygodnie, jest poniedzialek 19 maja 2003. Pomimo uplywu 2 tygodni umowa nie
    ulega rozwiazaniu. Okres wypowiedzenia przedluzony zostaje do soboty 24 maja
    2003.

    Przyklad 2/ Pracownik pracuje 8 miesiacy. Obowiazuje go 1 miesiac
    wypowiedzenia. Wypowiada umowe 5 maja 2003. Mijaja 1 miesiac, jest 5 czerwca
    2003. Pomimo uplywu 1 miesiaca umowa nie ulega rozwiazaniu. Okres
    wypowiedzenia przedluzony zostaje do 30 czerwca 2003.

> [...]
    > (tzn. jakies zwolnienie dyscyplinarne)? Nie znam dokladnie tych procedur

    Jezeli szef nie zgodzi sie na porozumienie stron, odejdziesz to moga Ciebie
    zwolnic dyscyplinarnie za naruszenie podstawowych obowiazkow pracowniczych
    tj. nie stawienie sie do pracy. Ponadto pracodawca moze domagac sie
    odszkodowania w wysokosci wyrzadzonej szkody (jednak nie wiecej niz wynosi
    Twoje wynagrodzenie za okres 2 tygodni)

    Pozdrawiam
    Robal

  • 9. Data: 2003-05-01 00:22:17
    Od: "Robal" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ak" <j...@j...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > standardowo, 14 dni jesli jest jakis zapis w umowie)
    > Nie dopuszczalne jest aby zawierajac umowe o prace nie mozna byloby jej

    Jasne jest, ze lepiej nie udzielac zadnych rad niz wprowadzac kogos w blad
    piszac totalne bzdury. Polecam lekture kodeksu pacy. Sprawa byla jez
    walkowana na grupie z 1000 razy. Ostatnio 2 dni temu; watek "rozwiazanie
    umowy na czas okreslony"

    Pozdrawiam
    Robal

  • 10. Data: 2003-05-02 06:38:24
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Sigi" <m...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > (tzn. jakies zwolnienie dyscyplinarne)? Nie znam dokladnie tych procedur

    Umowa na czas określony, w tym wypadku na 6 miesięcy może być rozwiązana w 2
    przypadkach:
    1. jeżeli w umowie zawrato klauzulę o możliwości jej wczesniejszego
    rozwiązania
    2. za porozumieniem stron - co jak wynika z opisanego przypadku jest
    nierealne w przypadku SIGI
    nie ma znaczenia czy coś wydaje nam się normalne czy nie, takie są zapisy
    kodeksu pracy - zanim podpiszemy umowę naprawde trzeba ją dokładnie
    pzreczytać, zastanowić się nad jej treścią. Umowy dla pracodawców
    przygotowuję prawnicy i to ich zadanie zrobić z pracownika niewolnika.
    Neistety podpsiałeś cyrograf
    Jest jeszcze jedna możliwość, jeżeli nie dogadasz się pracodawcą, idziesz na
    zwolnienie lekarskie, każdy w Twojej sytuacji może doznać rozstroju
    nerwowego
    pozdrawiam J
    oanna