PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca nie wpłacił składek na OFE - co robić?

  • 1. Data: 2003-04-29 19:29:11
    Temat: Pracodawca nie wpłacił składek na OFE - co robić?
    Od: "bikrut" <b...@o...pl>

    Mam następujący problem. Przez pół roku pracowałem w firmie, która nie
    wypłacała wynagrodzeń w terminie lub wypłacała je w części,
    niewielkiej zresztą. Po trzech miesiącach pracy tknięty przeczuciem
    sprawdziłem na stronie OFE jaka suma wpłynęła na konto 2-go filaru. I
    co? Oczywiście nic nie wpłynęło. Szefowa zapewniała mnie, że
    oczywiście wkrótce zapłaci składki emerytalne, że teraz nie ma
    pięniędzy i takie tam dyrdymały.
    Ostatnio sprawdziłem konto ponownie... I znowu nic.
    W związku z tym pytanie:
    Jestem prawie pewien, że ona tych pieniedzy nie wpłaciła na konto ZUS.
    Czy można ją jakoś do tego "nakłonić", oczywiście beż używania
    argumentu kija bejsbolowego;) W jaki sposób mogę dochodzić swoich praw
    w tej sprawie? Czy mam się zgłosić z tym do ZUS-u czy do OFE?

    Z góry dzięki
    Piotr J.

  • 2. Data: 2003-04-29 20:19:20
    Temat: Re: Pracodawca nie wpłacił składek na OFE - co robić?
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "bikrut" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem prawie pewien, że ona tych pieniedzy nie wpłaciła na konto ZUS.

    Skoro nie jesteś pewnien, to się najpierw upewnij.

    > Czy można ją jakoś do tego "nakłonić", oczywiście beż używania
    > argumentu kija bejsbolowego;) W jaki sposób mogę dochodzić swoich praw
    > w tej sprawie? Czy mam się zgłosić z tym do ZUS-u czy do OFE?

    Najpierw idź do ZUS-u. Całkiem możliwe, że to on nie przesłał składki dalej.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl