PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oferta rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron złożona przez pracownika - do kogo wysłać?

  • 1. Data: 2004-03-10 22:04:58
    Temat: Oferta rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron złożona przez pracownika - do kogo wysłać?
    Od: "janusz" <j...@p...com>

    witam
    do kogo wysłać oferte rozwiązania umowy o pracę? czy powinno się wysłać taką
    ofertę do działu kadr, bezpośredniemu przełożonemu czy dyrektorowi z którym
    ma się podpisaną umowe o pracę?
    pozdrawiam
    janusz

  • 2. Data: 2004-03-10 22:48:57
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "janusz" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    taką
    > ofertę do działu kadr, bezpośredniemu przełożonemu czy dyrektorowi z

    Co to znaczy oferta?
    albo wypowiadasz albo nie.
    A jesli chcesz za porozumieniem stron, to najpierw sie dogadujesz, zaleznie
    od ukladow w firmie z osoba decyzyjna, na temat odnosnie jakich roznic od
    standardowego wypowiedzenia przez pracownika chcesz sie porozumiec i
    dogadac. Dopiero po uzgodnieniu dajesz Ty lub kadry na pismie do podpisow.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > pozdrawiam
    > janusz

    ---

  • 3. Data: 2004-03-10 23:00:33
    Od: "janusz" <j...@p...com>

> [...]
    > standardowego wypowiedzenia przez pracownika chcesz sie porozumiec i
    > dogadac. Dopiero po uzgodnieniu dajesz Ty lub kadry na pismie do podpisow.

    Nie rozumiemy się. Chodzi mi o oferte. Zeby rozwiązać umowę za porozumieniem
    stron winienem złożyć wpierw taką ofertę na piśmie z prośbą o rozwiązanie ze
    mną umowy z jakiejś tam przyczyny. Tylko kwestia jest do kogo to wysłać? Czy
    ma być to bezpośredni przełożony czy osoba z która mam podpisaną umowę o
    pracę? Jeszcze raz powtarzam, nie chodzi o wypowiedzenie ale rozwiązanie za
    wypowiedzeniem. Moja oferta rozwiązania umowy powinna mieć formę pisemną ze
    względu na zbiurokratyzowaną formę funkcjonowanie mojej firmy. Chciałbym
    uniknąć proceduralnych nieporozumień z pracodawcą, bo on to na pewno
    wykorzysta przeciwko mnie.
    pozdr.

  • 4. Data: 2004-03-10 23:29:03
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > względu na zbiurokratyzowaną formę funkcjonowanie mojej firmy. Chciałbym
    > uniknąć proceduralnych nieporozumień z pracodawcą, bo on to na pewno

    Nie rozumiem. I jesli masz takie watpliwosci, ze wykorzystaja przeciwko tobi
    itp, to taka "oferta" mozesz sobie....
    Oferte moga przeczytac i...i nic. Lub odpowiedziec na pismie w terminie 2
    tygodni, ze "nie odpowiada nam panska oferta"
    Jesli dajesz pismo o tresci "Prosze o rozwiazanie umowy o prace z dniem 15
    marca br. za porozumieniem stron, bez zachowywania ustawowego okresu
    wypowiedzenia" To jest to juz wypowiedzenie, a nie oferta. I jesli ci
    odmowia, to chyba (?) jest wtedy automatycznie traktowane jako wypowiedzenie
    normalne (tego nie jestem pewien). w trybie ustawowym.
    Jesli sam nie wiesz do kogo chcesz takie zapytanie (?) zlozyc, to wiekszy
    smrod z tego moze wyjsc, niz jakbys poszedl po prostu do kadr i tam
    porozmawial z osobami, ktore tam pracuja, proszac o rade. I wydaje mi sie,
    ze to jest najsensowniejsze rozwiazanie.
    Jak w porozumieniu stron dochodzi do etapu pisemnego, to z reguly jest juz
    wszystko ustalone ustnie z decydentem.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > pozdr.

    ---

  • 5. Data: 2004-03-10 23:47:53
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dajesz pismo o tresci "Prosze o rozwiazanie umowy o prace z dniem 15
    > marca br. za porozumieniem stron, bez zachowywania ustawowego okresu
    > wypowiedzenia" To jest to juz wypowiedzenie, a nie oferta.

    Jestes ignorantem prawnym i gadasz bzdury. Nie wypowiadaj sie na tematy, na
    których sie nie znasz.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 6. Data: 2004-03-11 00:01:43
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    wiadomości

    > Jestes ignorantem prawnym i gadasz bzdury. Nie wypowiadaj sie na tematy,

    Dokladnie tej tresci wypowiedzenie skladalem.
    Moze rozwiniesz temat odnosnie "oferty rozwiazania umowy o prace"?

    > --
    > SQLwysyn
    > 370HSSV-0773H

    ---

  • 7. Data: 2004-03-11 00:14:54
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    wysłać taką
    > ofertę do działu kadr, bezpośredniemu przełożonemu czy dyrektorowi z

    Umowa o pracę została podpisana z pracodawcą (firmą, instytucją,
    stowarzyszeniem itp.) i do pracodawcy należy skierować wypowiedzenie
    umowy o pracę lub ofertę rozwiązania umowy o pracę na mocy porozumienia
    stron w terminie zaproponowanym przez pracownika.
    Dyrektor tylko reprezentował pracodawcę podpisując umowę o pracę z
    pracownikiem.

    Obowiązuje droga służbowa. Najpierw powinien być powiadomiony
    bezpośredni przełożony, który zaopiniuje pismo (np. wyrażam zgodę lub w
    późniejszym terminie lub nie wyrażam zgody) i ewentualnie przekaże pismo
    do swojego przełożonego itd.
    Ewentualnie zaopiniowane przez bezpośredniego przełożonego pismo
    pracownik może złożyć w dziale kadr lub np. w sekretariacie (zależnie od
    funkcjonującej organizacji) do akceptacji przez pracownika mającego
    upoważnienie do podejmowania decyzji w zakresie przyjmowania i
    zwalniania pracowników (np. dyrektora lub zastępcę dyrektora).

    Oczywiście, można pominąć drogę służbową i wysłać lub złożyć pismo u
    pracodawcy (np. w sekretariacie).
    Przy rozwiązaniu umowy o pracę za porozumieniem stron trzeba zabiegać o
    przychylność pracodawcy i decydentów i postępować bardzo dyplomatycznie.

    Składając wypowiedzenie można sobie darować opisane zabiegi i złożyć w
    sekretariacie lub dziale kadr za potwierdzeniem z datą złożenia.

    Niezaakceptowana przez pracodawcę propozycja rozwiązania umowy o pracę
    za porozumieniem stron nie jest wypowiedzeniem, jeżeli nie będzie to
    wyraźnie zaznaczone.

    Pozdrawiam

    wa

  • 8. Data: 2004-03-11 06:14:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Dokladnie tej tresci wypowiedzenie skladalem.

    To nie bylo wypowiedzenie.

    > Moze rozwiniesz temat odnosnie "oferty rozwiazania umowy o prace"?

    Złozyles oferte rozwiazania umowy o prace za porozumieniem stron. Oferta
    zostala przyjeta. Oferta to nie wypowiedzenie.
    Rozwiazanie umowy za porozumieniem stron to umowa do której mozna
    doprowadzic przez zlozenie oferty i przyjecie jej przez 2 strone.
    Wypowiedzenie umowy oprace to jednostronne odwiadczenie woli niosace skutki
    prawne.
    Nie rozrózniasz podstawowych pojec prawa cywilnego, a sie wymadrzasz.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 9. Data: 2004-03-11 06:17:38
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Niezaakceptowana przez pracodawcę propozycja rozwiązania umowy o pracę
    > za porozumieniem stron nie jest wypowiedzeniem,

    Otóz to. Jest oferta która zostala odrzucona.
    W takim przypadku pozostaje wiec normalny tryb wypowiedzenia. Moze on potem
    w trakcie wypowiedzenia zostac skrócony czasowo ale po uzgodnieniu pisemnym
    przez obie strony .

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 10. Data: 2004-03-11 07:42:17
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > dniem
    >
    > To nie bylo wypowiedzenie.

    Uhmm.Tak po rozmowach z przelozonymi i akceptacji mojego odejscia
    sformulowala tekst kobieta w kadrach.Wiem, ze slowo "prosze" sugeruje prosbe
    a nie skladanie wypowiedzenia, ale przy ustnym uzgodnieniu warunkow bylo
    nieistotne.I dla mnie, i dla kadr bylo w tym przypadku tylko wyrazem
    uprzejmego sformulowania pisma.Nie wiem, czy zauwazyles, ze tresc posta nie
    dotyczyla prawidlowego sformulowania tresci wypowiedzenia a zupelnie czegos
    innego. automatycznie podalem formule, ktora kiedys stosowalem, poniewaz nie
    mialo to wplywu na reszte odpowiedzi i nie tego dotyczylo pytanie.

> [...]
    > doprowadzic przez zlozenie oferty i przyjecie jej przez 2 strone.
    > Wypowiedzenie umowy oprace to jednostronne odwiadczenie woli niosace
    Ponizej moj tekst, z postu, ktory tak cie oburzyl,

> [...]
    normalne (tego nie jestem pewien). w trybie ustawowym."

    > Nie rozrózniasz podstawowych pojec prawa cywilnego, a sie wymadrzasz.

    A czy zauwazyles,ze za wyjatkiem podbudowania swojego ego, nie napisales
    nic, co moze sie przydac czlowiekowi ktory zadawal pytanie? Bardzo
    kompetentnej odpowiedzi udzielil waczek, przy okazji wyjasniajac moja
    watpliwosc (wyraznie zaznaczona w cytowanym zdaniu), czy przy pisemnym
    uzgadnianiu mozliwosci i sposobu wypowiedzenia, pismo pracownika nie
    zostanie automatycznie uznane za wypowiedzenie.Autor posta pisal, ze w
    firmie sa nieciekawe uklady.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##