PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odrabianie 1go -maja i 3-go maja

  • 1. Data: 2006-04-28 13:11:38
    Temat: Odrabianie 1go -maja i 3-go maja
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

    Wiyam
    Jak to wygląda prawnie.
    Te święta są dniami wolnymi od pracy. Czy może pracodawca zarządać odrobić
    któryś z tych dni?
    Adam

  • 2. Data: 2006-04-28 13:37:39
    Temat: Re: Odrabianie 1go -maja i 3-go maja
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Shivman porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak to wygląda prawnie.
    > Te święta są dniami wolnymi od pracy. Czy może pracodawca zarządać odrobić
    > któryś z tych dni?
    Tak. Przeszukaj posty z ostatnich dwoch tygodni, to sie wszystkiego dowiesz.
    ps *zadac* nie rzadac
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-28 14:35:41
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu Shivman porozsypywal nastepujace haczki:

    poszukaj wkładki Praca w poniedziałkowej
    Gazecie Wybiórczej. Było wytłumaczenie na pierwszej stronie.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 4. Data: 2006-04-28 20:56:19
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    > Tak. Przeszukaj posty z ostatnich dwoch tygodni, to sie wszystkiego
    dowiesz.
    > ps *zadac* nie rzadac

    Ups... nie ładnie takie błędy :-(
    Ale jakoś nic nie znalazłem na ten temat, jedynie jakieś pieniactwo pt.
    "Praca w dni wolne i święta" a nie odrabianie świąt.
    Adam

  • 5. Data: 2006-04-29 12:28:18
    Od: SenSei <y...@s...poczta.onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Apr 2006 15:11:38 +0200, Shivman napisał(a):

    > Wiyam
    > Jak to wygląda prawnie.
    > Te święta są dniami wolnymi od pracy. Czy może pracodawca zarządać odrobić
    > któryś z tych dni?

    za onet.pl

    PIP: Trzeba odpracować 1 lub 3 maja
    Na majowy weekend czekamy zwykle z utęsknieniem. Nie wszyscy jednak zdają
    sobie sprawę, że będą musieli odpracować 1 lub 3 maja.
    Jak tłumaczy dyrektor Piotr Wojciechowski z Państwowej Inspekcji Pracy,
    wynika to ze zmian w prawie pracy.

    Kodeks pracy przewiduje, że jeśli mamy dwa święta w tygodniu, to wymiar
    czasu pracy ulega obniżeniu o jedno z tych świąt.
    REKLAMA Czytaj dalej

    W praktyce oznacza to, że w którąś z majowych sobót trzeba będzie pracować.

    Podobnie będzie z Bożym Narodzeniem. Jeśli jednak pracodawca nie wyznaczy w
    maju lub grudniu terminu na odpracowanie, to i tak przysługuje nam
    wynagrodzenie za pełny wymiar czasu pracy. Tak postąpią zapewne ci
    pracodawcy, którzy w sobotę nie są w stanie dać żadnego zatrudnienia swoim
    ludziom.

  • 6. Data: 2006-04-29 16:31:04
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik SenSei napisał:
> [...]
    > wynagrodzenie za pełny wymiar czasu pracy. Tak postąpią zapewne ci
    > pracodawcy, którzy w sobotę nie są w stanie dać żadnego zatrudnienia swoim

    Nie jestem pewny czy ten przepis jeszcze obowiazuje, ale pamietacie, jak
    bylo dwa lata temu, ze jak swieto wypadlo w sobote, to pracodawca mial
    obowiazek oddac jeden dzien? (na pewno to bylo w 2004 roku, kiedy to 1
    maja wypadl w sobote i mielismy oddawany dzien wolny). Jesli ten przepis
    dalej obowiazuje, to IMHO jest chora sytuacja, bo jak swieto wypadnie w
    sobote, to pracodawca jest w plecy, jak dwa swieta w tygodniu -
    pracownik w plecy...
    pozdr

  • 7. Data: 2006-04-29 20:44:54
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli ten przepis dalej obowiazuje, to IMHO jest chora sytuacja, bo jak
    > swieto wypadnie w sobote, to pracodawca jest w plecy, jak dwa swieta w
    > tygodniu - pracownik w plecy...
    > pozdr

    I tak właśnie jest. W tym roku 'oddadzą' nam 1 dzień za 11 listopada. Ale
    masz rację to dziwny przepis. Część pracodawców na niego macha ręką, ba
    nawet dają pracownikom extra wolne 2 maja.

    Pozdrawiam
    Akna

  • 8. Data: 2006-04-30 18:14:26
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

    Użytkownik "SenSei" <y...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie sprawę, że będą musieli odpracować 1 lub 3 maja.
    > Jak tłumaczy dyrektor Piotr Wojciechowski z Państwowej Inspekcji Pracy,

    Kurcze to jedne ustawy przeczą innym?
    Jeśli jest na to ustawa i w kalendarzach jest na czerwono to co ma tu do
    "gadania" Kodeks Pracy"
    Shivman