PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika??? › Re: Odejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika???
    From: "Radek" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika???
    Date: Tue, 5 Dec 2006 17:00:43 +0100

    witam raz jeszcze!
    Czyli w moim wypadku zmiana warunkow umowy bez powiadomienia mnie o tym
    nie kwalifikuje sie jako "negatywne" dzialanie pracodawcy?

    Rownie dobrze pracodawca moglby przeciez zmniejszyc pracownikom pensje bez
    powiadamiania ich o tym lub nalozyc dowolne nierealne lub niemozliwe do
    wykonania obowiazki i zaslaniac sie nastepnie umowa. W moim odczuciu zmiana
    warunkow umowy, to jednak zmiana i jakby na nia nie spojrzec - aby byla
    pelnoprawda powinna byc oficjalnie zakomunikowana - stad moje pytanie na
    grupie.

    > No niby tak, ale co w takim razie powiedzieć taki górnik pracujący w
    tunelu
    > wysokości 80 cm na leżąco w zapyleniu w temperaturze 35 st C na głębokości
    > 600 m pod ziemią przez 8 godzin.

    Dlatego tez podalem przepisy BHP dla stanowiska pracy przy komputerze.
    Zgaduje, ze przepisy BHP dla gornikow wygladaja troche inaczej.
    W moim przypadku sa one w oczywisty sposob lamane - w przypadku gornikow
    praca w tunelu 80cm to moze byc norma (nie wiem, przepisow BHP dla gornikow
    nie czytalem:)

    > Nie jest to najlepsze porównanie, ale jeżeli u Ciebie BHP jest w sposób
    > rażący łamane to już jest jakiś punkt zaczepienia. Być może nawet punkt
    > zaczepienia do roszczeń o odszkodowanie z tytułu utraty zdrowia, ale tu
    > musiałbyś miec badania porównawcze przed i po.

    Badania przed mam. 2 lata temu podczas rozpoczynania pracy w firmie wzrok
    sokoli.
    Dzis - okulary. Przedtem siedzialem przed komputerem jeszcze dluzej i
    czesciej i wzrok mialem w porzadku (niestety 2 lata pracy na watpliwej
    jakosci monitorze po 8 godzin dziennie w 60Hz zrobily swoje).

    > Nie możesz po prostu pogadać że chcesz rozwiązć współpracę za
    porozumieniem
    > stron i odejść od razu ? Jeżeli się nie zgodzą - złóż wypowiedzenie.
    Jeżeli
    > uważasz że łamane są przepisy BHP i postanowienia KP co do bezpiecznego
    > środowiska pracy - powstrzymaj się od wykonyania pracy - do tego masz
    pełne
    > prawo, zadbaj tylko aby takie uzasadnienie złożyc pracodawcy na piśmie.
    Być
    > może zapewni Ci lepsze warunki lub wolni Cię z obowiązku świadczenia pracy
    > okresie trwania wypowiedzenia.
    > IMHO należy wykazać dobrą wolę odchodząc z pracy aby nie robić smrodu
    wokół
    > siebie bo to czasem więcej szkodzi niż pomaga a zysk dla pracownika jest
    > pozorny i chwilowy.

    W tej kwestii mam podobne odczucia, jednak ilosc smrodu,
    ktora pracodawca robil do tej pory pracownikom przy opuszczaniu firmy (czego
    bylem swiadkiem) to material na conajmniej ksiazke.
    Pozdrawiam!
    Radek