PracaGrupypl.praca.dyskusje[OT] - Akademia Pana P. › Re: [OT] - Akademia Pana P.
  • Data: 2003-10-16 11:05:36
    Temat: Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: Rafał <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP wrote:

> [...]
    > pierwsza wklepala idzie z dyskietka do swojego kompa tam to wczytuje
    > poczym drukuje inna pani zabiera od niej wydruki i przepisuje do excela,
    > drukuje i przakazuje do nastepnej panie ktora wpisuje to i inne informacje
    > do worda, drukuje i zanosi pani glownej ksiegowej. Wydruki sa dukowane
    > duzymi fontanmi, bo pani glowna ksiegowa nie dowidzi, serio. W dziale
    > ksiegowasci jest siec LAN ale szef dzialu informatycznego uwaza ze lepiej
    > jest przenosci dane na dyskietkach, poza tym programy oparte na foxie i
    > tak maja problemy z przenoszeniem danych w sieci.

    A ja się martwię, że w mojej sieci, na kilkadziesiąt komputerów, mam tylko 4
    stacje dyskietek, z czego jedna nie działa (u kierownika). I tyleż samo
    cd-rom w tym aż jedna cd-rw...
    Co to za dział informatyczny, co nie potrafił wdrożyć sieci LAN przy tej
    ilości komputerów?!

> [...]
    > bazodanowym.
    > Windowsy uzywaja lamerzy.
    > Kiedys bylo lepiej teraz jest gorzej a bedzie jeszcze gorzej, no ochyba ze
    > wroca lata 80s a w raz z nimi dos.
    > Siec jest niepotrzebna, bo wszystko mozna przeniesc na dystkietkach
    > itp.
    > Facet jest samoukiem i np nie ma pojecia o projektowaniu systemow, nie zna
    > zadnych metodologi. Systemy projektuje w sposob ktory sam wymyslil.
    > Programowac umie tylko w foxBase i Cobolu.
    > W tej chwili pewnie siedzi i pisze nastepne programy w foxsie.

    Po co pisze, jak wszystko działa? ;)
    Lebiega. Do zwolnienia w pierwszej kolejności. Dlaczego? Bo nie wprowadza
    nowych technologii oszczędzających czas. Przykład: pracownice biegają z
    dyskeitkami, zamiast pracować. Gdyby u mnie w firmie ktoś miał biegać z
    dyskietkami, to na pewno byłby to ja (jeśli już).

    > Inne przyklady:
    > Magazyn: System napisany w foxbase dziala na 386 w dosie
    > Posiada 3 glowne tabele w kazdej jest info o przychodach i rozchodach, bo
    > tak wygodnie jest przechowywac dane. Tak wiec usuniecie przychodu nie
    > zawsze sie udaje albo powoduje usuniecie kilku naraz, tym bardziej ze
    > tabele nie maja kluczy glownych. Projektant, czyli kierownik nie wie co to
    > sa klucze glowne i nie zabardzo tez udaje mu sie tworzyc polaczenie miedzy
    > tabelami.

    J.w. czyli do zwolnienia, natychmiastowego - dyscyplinarka. Bo naraża firmę
    na straty.

    > Tak wiec sa sytacje, ze pani w kadrach pracuje na pentuim 4 uzywajac
    > jednego programu napisanego w foxbase(programy takie wykozystuja tylko 1mb
    > ramu). A ktos inny prowadzi gospodarke magazynowa uzywac programu ktory
    > ciagle gubi jakies informacje. Drukrka nie drukuje, bo jest stara a na
    > nowa nie ma pieniedzy.
    > Po calej firmie kraza plik dbf z danymi kadrowymi, ktore moza sobie
    > przeglac np w NC.

    A kto go udostępnił i kto stworzył taki ""system"" dziurawy? Bez praw
    dostępu i odpowiednich zabezpieczeń na poziomie systemu?

    > Wiosna tego roku firme odwiedzil facet z pewnego banku. Stwierdzi ze dane
    > do jego banku powinny byc przygotowane w XML'u, kierownik zrobil oczy jak
    > 5zl potem sie nas pytal co to takiego jest XML.

    [bez komentarza]

    Rada: stwórz firmę. Opracuj projekt informatyczny. Zanieś prezesowi firmy i
    przedstaw najlepszy wybór :)
    W końcu znasz problemy tej firmy i wiesz co najlepsze będzie dla niej.

    Pozdrawiam
    Rafał
    --

    Będzie lepiej albo gorzej. Wybór należy do ciebie...