PracaGrupypl.praca.dyskusje › O tym jak sie dostaje prace w UP ;)

  • 1. Data: 2006-03-16 13:18:31
    Temat: O tym jak sie dostaje prace w UP ;)
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wrocilem wlasnie z wojewodzkiego UP i jestem bardzo zdziwiony...
    Ale od poczatku :)

    Skonczylem szkole, poszedlem do miejscowego UP po prace, ktorej dla mnie -
    informatyka nie mieli. Przez 3 miesiace kazali mi sie stawiac co miesiac po
    to by stajac w kilometrowej kolejce podpisac sie, ze bylem i nie dostac
    ZADNEJ oferty pracy.

    Minely 3 miesiace, znalazlem prace sam. Przyszedl tez papier z UP ze maja
    mnie gdzies, bo nie przychodze sie podpisac. OK, tez mam ich gdzies.

    Gdzies tam w tle przewijaja sie perypetie z wojskiem... az w koncu stanalem
    przed wizja zaciagniecia do armii, co wybitnie mi nie pasowalo. Trzeba sie
    bylo nagimnastykowac, ale ostatecznie zostalem przeznaczony do sluzby
    zastepczej.
    I tu zaczyna sie sedno jakze zabawnej sytuacji :)

    Otoz dzis w poludnie zostalem wezwany do wojewodzkiego UP. A tam pani
    wyciagnela sporych rozmiarow zeszyt z dziesiatkami, jesli nie setkami ofert
    dla poborowych sluzby zastepczej. Drogowka, szpitale, urzedy... jakims
    cudem moglem sobie mniej wiecej wybrac co chce robic, i trafilem do urzedu
    skarbowgo (sic!) :D.
    Rozbawilo mnie tylko to, ze ofert byla po prostu masa i od reki dostalem
    przydzial, pomimo ze mam niezla prace teraz i w ogole nie jest mi to do
    niczego potrzebne.
    W sumie naliczylem 3 propozycje zgodne z moim zawodem i nastepnych kilka
    "srednio" zgodnych, ale prace moglbym wykonywac. A w moim UP zapewne ofert
    dalej brak...

    Podejrzewam jeszcze ze wygeneruja tym sposobem kolejnego bezrobotnego, bo
    za 18 miesiecy nie bede mogl wrocic do starej pracy (umowa na czas
    okreslony), gdyz w tym czasie ktos inny bedzie musial przejac moje
    obowiazki. A UP oczywiscie nic dla mnie miec nie bedzie.

    Pozdrawiam wszystkich urzednikow i caly aparat panstwowy!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2006-03-16 17:33:25
    Temat: Re: O tym jak sie dostaje prace w UP ;)
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > Skonczylem szkole, poszedlem do miejscowego UP po prace, ktorej dla mnie -
    > informatyka nie mieli.

    <rotfl> o klasie informatyka swiadczy rozgraniecie.
    który normalny informatyk szuka pracy?
    normalnych to praca szuka.

  • 3. Data: 2006-03-16 19:58:44
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Mar 2006 18:33:25 +0100, Wujek Dobra Rada z Kraju Rad napisał(a):

    > <rotfl> o klasie informatyka swiadczy rozgraniecie.
    > który normalny informatyk szuka pracy?
    > normalnych to praca szuka.

    Widzisz, skonczylem wtedy szkole i nie bardzo wiedzialem jak sie odnalezc
    na rynku pracy. Biegalem z CVkami tu i tam, ale w miedzyczasie postanowilem
    sie zarejestrowac, bo uznalem, ze to tez moze mi pomoc. Mysl byla
    oczywiscie bledna, ale ja tego wtedy nie widzialem.

    A zeby Ci nie bylo przykro - wyglada na to ze jestem normalnym
    informatykiem, bo praca i tak "znalazla mnie sama" :D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2006-03-16 20:44:12
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A tam pani
    > wyciagnela sporych rozmiarow zeszyt z dziesiatkami, jesli nie setkami
    ofert
    > dla poborowych sluzby zastepczej. Drogowka, szpitale, urzedy...

    No tak, ale sluzba zastepcza to praca ZA FRAJER, albo jakies tam grosze w
    postaci zoldu. Takich pracodawców, co pracownika za darmo przyjma znajdziesz
    wszedzie :). Szukaja jeleni po prostu.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-03-17 06:08:45
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 16 Mar 2006 14:18:31 +0100, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > "srednio" zgodnych, ale prace moglbym wykonywac. A w moim UP zapewne ofert

    Nie rozumiem co Cię rozbawiło? UP praktycznie nie ma nic wspólnego z WUP
    (wbrew nazwie). Jeśli chodzi o służbę zastępczą, to jest to specyficzny
    rodzaj zatrudnienia, którym zajmują się właśnie WUPy i dlatego tylko oni
    mają tego rodzaju oferty.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2006-03-17 07:23:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Mar 2006 21:44:12 +0100, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > postaci zoldu. Takich pracodawców, co pracownika za darmo przyjma znajdziesz

    Pani w urzedzie tlumaczyla ze cos tam zaplaca (jakies 600zl brutto) i
    jeszcze na bilety ma byc kasa i inne pierdoly. W sumie to faktycznie
    malutkie pieniadze, ale jak patrze na te programy gdzie pokazuja ludzi,
    ktorzy wyja ze nie ma pracy, to mam wrazenie, ze poszliby za tyle
    popracowac tez. A moze nie?..

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2006-03-17 07:25:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Mar 2006 07:08:45 +0100, Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

> [...]
    > (wbrew nazwie). Jeśli chodzi o służbę zastępczą, to jest to specyficzny
    > rodzaj zatrudnienia, którym zajmują się właśnie WUPy i dlatego tylko oni

    Hm.. nie wiedzialem tego... zakladalem ze WUP to taki wyzszy stopien UPu po
    prostu :).
    Rozbawilem sie o tyle, ze przy zalozeniu ze pracodawca potrzebuje
    pracownika do prostych prac, to czemu szuka go tam, gdzie musi zazwyczaj
    troche poczekac zanim kogos dostanie, kiedy na rozsadek w UP mialby
    pracownikow na peczki do takich prac.

    Jak zwykle gdy ne wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze :D. Ale calosc
    jakos mi sie kupy nie trzyma do konca. Chociaz w naszym panstwie chyba nie
    ma sensu szukac sensu ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2006-03-17 07:37:37
    Od: "Pietrek" <S...@w...pl>

    A kto Ci powiedzial, ze UP rozdaje prace?
    Jesli nie wiesz, to uswiadomie Cie, ze UP nie jest od szukania pracy dla
    ludzi, tylko od zatrudniania swoich urzedników.
    Bylem, widzialem. Towarzystwo bawi sie doskonale, poniewaz maja prace, bo
    ktos inny nie ma pracy. To co trafia na sciane placzu to jedynie scinki. Nie
    jest w interesie UP zmniejszenie lub likwidacja bezrobocia.
    Pracodawca, który zglasza zapotrzebowanie na pracownika danej branzy w
    pierwszej kolejnosci czesto otrzymuje sugestie z kregu znajomych
    pracowników UP.

    P.

  • 9. Data: 2006-03-17 08:37:58
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Pani w urzedzie tlumaczyla ze cos tam zaplaca (jakies 600zl brutto) i
    > jeszcze na bilety ma byc kasa i inne pierdoly.

    Będąc informatykiem nawet o tym nie myśl.

    > jak patrze na te programy gdzie pokazuja ludzi, ktorzy wyja ze nie ma
    > pracy, to mam wrazenie, ze poszliby za tyle
    popracowac tez. A moze nie?..

    Na pewno jakieś 10-20% bezrobotnych, to niebieskie ptaki, którym nie chce
    sie pracowac za żadne pieniądze. Tak jest w każdym państwie. Jeśli więc
    statystyki np. Austrii podają, że jest tam np. 5% bezrobocie, to znaczy, że
    wogóle nie brakuje pracy.

    Natomiast pozostałe 80-90% bezrobotnych u nas, to faktycznie ludzie, którzy
    chca pracować, ale na litość boską sa pewne granice! 600zł brutto, to praca
    niewolnicza, która jest w polsce zakazana. Niestety państwo wykorzystuje
    sytuację poborowych i taką prace narzuca. Według mnie to się nadaje do
    Trybunału Konstytucyjnego jako własnie niewolnicza praca. Bo z
    konstytucyjnym obowiązkiem obrony kraju nie ma to nic wspólnego.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 10. Data: 2006-03-17 08:42:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > Trybunału Konstytucyjnego jako własnie niewolnicza praca. Bo z
    > konstytucyjnym obowiązkiem obrony kraju nie ma to nic wspólnego.

    Ktoś Ci broni płacić więcej niż 600 zł? Masz jakiś pomysł skąd brać
    kasę, którą potem możny by było płacić pracownikom?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)