PracaGrupypl.praca.dyskusjeO tym jak sie dostaje prace w UP ;) › Re: O tym jak sie dostaje prace w UP ;)
    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O tym jak sie dostaje prace w UP ;)
    Date: Fri, 17 Mar 2006 10:53:12 +0100

    > Masz jakiś pomysł skąd brać kasę, którą potem możny by było płacić
    > pracownikom?

    600 zł brutto to jakieś 450 zł na rękę.

    Tym sposobem państwo zmusza wykształconego informatyka, który mógłby na
    dzień dobry zarabiać co najmniej 1500 zł na rękę do pracy niewolniczej, w
    której coś mu tam skapnął, żeby nie było, że za darmo.

    Stalin też mógł powiedzieć: "skąd miałbym wziąć pieniądze, żeby zapłacić tym
    wszystkicm ludziem, którzy na Syberii pracują?".

    Ja akurat mam głęboko wpojony kapitalizm. Uważam, że jeśli firmy nie stać na
    pracownika, to nie powinna go zatrudniać. A jesli brakuje rąk do pracy i
    pieniędzy za mało, to trudno, takie są zasady rynku. Najsłabsi wypadają. A
    jesli państwa nie stać na zatrudnienie krawężników i pomocy w szpitalach, to
    nie ma prawa zmuszać ludzi do pracy niewolniczej, społecznej, czy jak ją tam
    zwą.

    Akurat w PL jest coś takiego jak płaca minimalna, ale 600 zł brutto, to
    znacznie poniżej niej.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"